به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۵

محمود بهشتی لنگرودی، کیوان مهرگان، مهدی معتمدی مهر و رسول بداقی آزاد شدند


خبرگزاری هرانا – روز جاری، محمود بهشتی لنگرودی، معلم و فعال صنفی زندانی که در بیست و دومین روز از اعتصاب غذای خود به سر می برد آزاد و از بیمارستان راهی منزل شد. کیوان مهرگان، شاعر و روزنامه‌نگار که در مرخصی به سر می‌برد نیز امروز با آزادی مشروط از زندان آزاد شد. رسول بداقی، فعال صنفی با تودیع وثیقه در آستانه آزادی است و مهدی معتمدی مهر دیگر زندانی عقیدتی نیز به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جای محمود بهشتی لنگرودی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان ایران که به دلیل اعتصاب غذا و وخامت وضعیت جسمی در بیمارستان بستری بود با تودیغ وثیقه تا زمان اعاده دادرسی آزاد شد.
وی که در بیست و دومین روز اعتصاب غذا به سر می برد با ابلاغ این آزادی بیمارستان را به مقصد منزل ترک کرد.
محمودبهشتی لنگرودی سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان که در اعتراض به اجرای حکم ۹ سال حبس، در دادگاهی غیرعلنی و بدون حضورهیات منصفه، پس از انجام یک اعتصاب غذای ۲۱ روزه نیز به مرخصی آمده بود و روز پنج شنبه ۲۴ دی ماه سال گذشته، با درخواست تمدید مرخصی وی از سوی مسئولین زندان مخالفت شد و مجددا به اوین بازگشته بود.
او بیش از دو سال پیش از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به زندان محکوم شد.

کیوان مهرگان
همچنین ساعاتی پیش کیوان مهرگان روزنامه نگار و فعال سیاسی نیز بصورت مشروط از زندان آزاد شد.
افسانه پرچکانی، همسر آقای مهرگان به وب سایت جماران گفت که قاضی پرونده با آزادی مشروط همسرش موافقت کرده و او از زندان آزاد شده است.
کیوان مهرگان، روزنامه نگار و فعال سیاسی سال ۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به قضاوت صلواتی وی با “اتهام تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی، سیاسی، فرهنگی و مجازی محکوم شده بود، حکمی که وی را در شهریورماه ۹۴ به طور غیرمنتظره روانه زندان اوین کرد.
وی آذر ماه سال ۸۹ در روزنامه شرق بازداشت و پس از نزدیک به دو ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود. او سال ۸۸ نیز بازداشت و پس از دو ماه با قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شده بوده بود.

رسول بداقی
رسول بداقی، زندانی سیاسی سابق و عضو کانون معلمان ایران، در روزهای گذشته در پی حضور در بیمارستان برای ملاقات با محمود بهشتی که به دلیل اعتصاب غذای طولانی در بیمارستان بستری بو بازداشت شده بود با تعیین وثیقه و تودیع آن در آستانه آزادی است. خانواده او مقابل زندان اوین در انتظار او هستند.
آقای بداقی اخیرا پس از تحمل ۷ سال حبس تعزیری از زندان ازاد شده بود.

مهدی معتمدی مهر
همچنین به گزارش کلمه، مهدی معتمدی مهر، رییس کمیته آموزش و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران روز گذشته برای ۵ روز به مرخصی آمد.
این فعال سیاسی در پی محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و با اتهام هایی نظیر «عضویت در نهضت آزادی ایران، شرکت در تجمع روز عاشورا و نوشتن مقالات انتقادی» به پنج سال حبس محکوم شده بود، که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.
عضو کمیته «انتخابات آزاد، سالم و عادلانه» نخستین بار در فروردین ۸۸ به بهانه‌ نقش داشتن در تنظیم و انتشار بیانیه درخواست نظارت بین‌المللی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بازداشت و پس از ۴۵ روز حبس انفرادی به قید کفالت آزاد شد و بار دوم، پس از وقایع عاشورای ۸۸ به اتهام شرکت در این تجمع، بازداشت و پس از حدود دو ماه در دهم اسفند‌‌ همان سال آزاد شد.
معتمدی مهر از اسفندماه ۱۳۹۱ در بند سیاسی زندان رجایی شهر دوران حبس خود را می گذراند.

هرانا