به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۵

مرگ دلخراش بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار ایرانی، بازی‌های پارالمپیک ریو را در اندوه فرو برد

‎بهمن گلبار‌نژاد، رکاب‌زن پارالمپیکی ایران در ریو درگذشت.

در آستانه پایان گرفتن بازی‌های پارالمپیک شهر ریو، روز شنبه ۲۷ شهریور/ ١٧سپتامبر با مرگ دلخراش بهمن "گلبار‌نژاد"، دوچرخه سوار ایرانی عزادار شد. بهمن گلبار‌نژاد، هنگام رقابت در مسابقات پارالمپیک ریو با افتادن در یک چاله در مسیر مسابقه دچار سانحه شد و بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت. در تاریخ برگزاری بازی‌های پارالمپیک، این نخستین باری است که یک ورزشکار در این بازی‌ها جان خود را از دست می‌دهد.

"بهمن گلبارنژاد" ۴۸ ساله اهل شیراز، روز شنبه در گروه سی ۴-۵ مسابقات دوچرخه سواری مشغول رکاب زدن در مسیر مسابقات در جاده ساحلی شهر "ریو دو ژانیرو" بود که ناگهان با افتادن در یک چاله در کنار مسیر مسابقه دچار سانحه شد.

"کریگ اسپنس" سخنگوی کمیته بین‌المللی برگزاری پارالمپیک، به خبر گزاری فرانسه گفت که پس از این حادثه دلخراش، دوچرخه سوار ایرانی به بیمارستان منتقل شد که متأسفانه لحظاتی بعد در گذشت. کمیته برگزاری پارالمپیک علت مرگ بهمن گلبارنژاد را ایست قلبی گزارش کرده است.

بر اساس کمیته برگزاری پارالمپیک ریو، این حادثه در حدود ساعت ۴۰‚١۰ در بخش کوهستانی مسیر مسابقه و در سراشیبی محله "گرومری" در کنار دریا واقع در شرق شهر ریو دوژانیرو رخ داد. به گفته سخنگوی کمیته بین المللی برگزاری پارالمپیک ریو، دوچرخه سوار ایرانی در این محل، کنترل دوچرخه خود را از دست داد و در پیچ جاده با یک مانع برخورد کرده و سپس به گودالی پرتاپ شد.

پس از وقوع این حادثه، بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند. خدمات امدادی و پزشکی اولیه در محل سانحه صورت گرفت و با توجه به وخیم بودن حال او، آمبولانس بهمن گلبارنژاد را به سرعت به بیمارستانی در منطقه "باراکه" در نزدیکی محل مسابقات منتقل کرد که متأسفانه لحظاتی بعد او در بیمارستان درگذشت.

فلیلیپ کراون، رئیس بازی‌های پارالمپیک اعلام کرد: «آنچه برای نجات جان او لازم بود انجام دادیم، ولی متأسفانه وی در گذشت. خانواده پارالمپیک یک‌پارچه در غم این حادثه تأسف‌بار فرو رفته و اندوه ناشی از آن بر فضای پارالمپیک ریو سایه انداخته است». او همچنین به خانواده، نزدیکان و همراهان این ورزشکار ایرانی و هیأت ایرانی تسلیت گفت.

بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار ایرانی، از سال ۲۰۰۲ در مسابقات دوچرخه سواری شرکت می‌کرد. او از ورزشکاران باسابقه کاروان پارالمپیک ایران بود. بهمن گلبارنژاد چهارسال پیش نیز در پارالمپیک لندن حضور داشت.

رادیو فرانسه