به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۵

ایجاد دست انداز برای اپل؟!

شرکت اپل از سوی کمیسیون اروپا به پرداخت جریمه مالیاتی معادل ۱۳ میلیارد یورو محکوم شد.


این کمپانی به استفاده از کمک های دولتی ایرلند و پرداخت مالیاتی به مراتب ناچیزتر از آنچه باید پرداخت می کرده (۲ درصد به جای ۱۲.۵ درصد) محکوم است.


کمیسیون اروپا اپل را به انجام معامله غیرقانونی با دولت دوبلین محکوم کرده است.مبلغ این جریمه، یک رکورد در تاریخ جرایم اتحادیه اروپا علیه شرکت های خارجی و چندملیتی محسوب می شود.


پیش تر تیم کوک که قرار است اوایل سپتامبر (۷ سپتامبر/۱۷ شهریور) از محصولات جدید اپل (از جمله آیفون ۷) رونمایی کند، در مصاحبه با «واشنگتن پست» ابراز امیدواری کرده بود کمیسیون اروپا یک تصمیم «عادلانه» اتخاذ کند تا پرونده به مرحله تجدید نظر کشیده نشود.



اپل تنها شرکت دنیاست که سه فرآیند طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار را با هم انجام داده است. اپل یک شرکت اینترنتی مانند گوگل نیست، بلکه بیش از هر چیز یک نوع برند است که تلاش می‌کند اکوسیستم خودش را داشته باشد. از دیدگاه کارشناسان فن آوری، استفاده از محصولات این شرکت یک نوع سبک زندگی است و تلاش اپل هم دقیقا ترویج دادن همین سبک زندگی است و به یغما بردن دل کاربرانش.


 هرچند شرکت‌های زیادی در حوزه تکنولوژی و فناوری فعال هستند، اما همه آنها سبک زندگی نمی‌سازند. مایکروسافت و گوگل هم به تقلید از اپل در پی ایجاد سبک زندگی مخصوص خود هستند که با تولید محصولات و خدمات متعدد برای ایجاد آن تلاش می‌کنند.
شاید بتوان گفت ویژگی اصلی اپل قبل از طراحی، نوآوری و خوش‌ساخت بودن، برنامه‌ریزی و پایبند بودن به سیاست‌های کلی این برند است. اینکه این شرکت خواهد توانست بر دست اندازهای ایجادشده برای کاهش دلربایی کاربرانش فائق آمد یا نه به دو مولفه عمق تاثیرگذاری اپل و وفاداری مشتریان جهانی آن بستگی دارد.
نباید فراموش کرد يافته هاي نظري و  تحقيقات نشان مي دهد که استفاده از ابزارهاي نوين فناوري اطلاعاتي و ارتباطي به شکل گيري سبک زندگي ويژه اي مي انجامد و در هر يک از جنبه هاي مختلف سبک زندگي، نظام ارزشي و جهان بيني متفاوتي را ايجاد مي کند که منجر به کنش هاي گوناگوني از جانب افراد مي شود و باعث مي شود تا افراد در حوزه هاي مختلف زندگي خود از جمله اوقات فراغت و شيوه گذران آن، نگرش به ازدواج، رفتارهاي اعتقادي و پيروي از مد رفتارهاي متفاوتي داشته باشند. 
پارسینه