به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۵

همسر عبدالفتاح سلطانی:

 وضعیت جسمانی همسرم خوب نیست 
 معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطلنی و دخترس مائده سلطانی


خانواده عبدالفتاح سلطانی می‌گویند که این وکیل زندانی در وضعیت جسمانی خوبی نیست و باید از زندان آزاد شود. گروهی از فعالان مدنی نامه‌ای به رییس قوه قضاییه ایران نوشته‌اند و خواستار آزادی او شده‌اند.
معصومه دهقان، همسر آقای سلطانی، به بی‌بی‌سی گفت که او اخیرا به دلیل مشکلاتی که داشته بارها مجبور به مراجعه به پزشک شده و توصیه پزشکان این است که زندان وضعیت او را بدتر خواهد کرد.
خانم دهقان می‌گوید که همسرش بیماری گوارشی، نوسان فشار خون، آرتروز گردن و دیسک کمر دارد و در پنج سال گذشته در زندان وضعیت او “بدتر” شده است.
عبدالفتاح سلطانی که عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر است، در سال ۱۳۹۰ به اتهام تبیلغ علیه نظام دستگیر شد. او نیمی از دوره محکومیت ده ساله خود را گذرانده و به این دلیل خانواده او و جمعی از فعالان مدنی در ایران خواستار آزادی آقای سلطانی از زندان شده‌اند.
بر اساس قانون مجازات اسلامی، زندانیانی که بیش از ۱۰ سال حکم زندان دارند، در صورت گذراندن نیمی از محکومیت، می‌توانند به طور مشروط آزاد شوند.
شماری از فعالان مدنی به‌تازگی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی آقای سلطانی شده‌اند.
در این نامه از رئیس قوه قضاییه خواسته شده که با توجه به شرایط کشور و “نیاز مبرم به همدلی و همبستگی در شرایط حساس منطقه” این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر آزاد شود.
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، آقای سلطانی را به همراه شماری دیگر از زندانیان “گروگان وزارت اطلاعات” خوانده است.