به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۵

محمد رضا شجريان پس از يك دوره درماني به كشوربازگشت

استاد به ميهن بازآمد 
سرانجام پس از شش ماه حضور در خارج از كشور، محمدرضا شجريان به ايران بازگشت تا روند درمانش را در داخل كشور ادامه دهد. اين خبري بود كه صبح ديروز توسط همايون شجريان منتشر شد و همزمان توسط علي مرادخاني، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم تاييد شد. 

همايون شجريان با تاييد خبر برگشت پدرش به ايران در صفحه اينستاگرامش اعلام كرد كه حال عمومي محمدرضا شجريان بهتر از ماه‌هاي گذشته است و به همين دليل پزشكان اجازه پرواز به او داده‌اند و او به ايران برگشته تا مراحل بعدي درمانش را در ايران دنبال كند. 
او در اين متن نوشت: «دوستان گرامى سلام، بامدادِ امروز پدر به ايران بازگشتند. خدا رو شكر حال ايشان خيلى بهتر از ماه‌هاي گذشته است،
بر همين اساس پزشكان اجازه پرواز دادند و توانستند براى ادامه اين دوره به خانه باز گردند تا مراحل بعدى درمان‌شان فرا برسد. ممنون از لطف و محبت بى‌پايان شما عزيزان كه در اين روزگار قوت قلب بوده‌ايد و هستيد. ممنون از همه دوستانى كه لحظه به لحظه پيگيرى كردند و زحمات را به جان خريدند. سپاسگزار از مسوولان محترمى كه تا رسيدن پدر به ايران براى رفع مشكلات سفر از هيچ كمكى دريغ نكردند و آسايش ايشان را فراهم كردند.»

اين خبري بود كه توسط علي مرادخاني هم تاييد شد تا پس از شش ماه انتشار اخبار ضد و نقيض از وضعيت سلامتي استاد آواز ايران، هواداران و علاقه‌مندان به محمدرضا شجريان خبرهاي خوش از ماجرايي بشنوند كه شروع آن به ابتداي امسال برمي‌گشت. محمدرضا شجريان نوروز امسال در پيامي تصويري كه به بهانه سال نو منتشر مي‌شد از بيماري‌اش خبر داد و همين آغاز نگراني‌ها بود. پيام تصويري محمدرضا شجريان با عكس او بلافاصله در فضاي مجازي دست به دست شد تا نگراني‌ها را بيشتر كند. اين اتفاقي بود كه در طول ماه‌هاي بعد هم ادامه داشت و كار به جايي رسيد كه عده‌اي از دوستان شجريان هم در صفحات شخصي‌شان در فضاي مجازي اخباري از وضعيت نه چندان خوب او منتشر كردند. همان روزها علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم از تلاش‌هايي براي بازگشت محمدرضا شجريان به ايران براي پيگيري روند درماني‌اش خبر داد كه بلافاصله با واكنش‌هاي مختلفي از جانب اهالي هنر و همچنين مردم روبه‌رو شد. سرانجام اين همايون شجريان بود كه با انتشار متني در اينستاگرامش به اين اخبار حاشيه‌اي در مورد وضعيت سلامتي پدرش كه براي ادامه درمان در خارج از كشور به سر مي‌برد، پايان داد. همايون شجريان اعلام كرد كه از اين پس اخبار مربوط به وضعيت محمدرضا شجريان را خودش منتشر خواهد كرد تا از انتشار اخبار حاشيه‌اي در اين مورد جلوگيري كرده باشد. با وجود اين در روزهاي ابتدايي شهريورماه حميدرضا نوربخش، مديرعامل خانه‌موسيقي هم از ادامه روند درماني شجريان خبر داده بود. به گفته او تيم پزشكان معالج در امريكا اعلام كرده‌اند مرحله نخست شيمي‌درماني استاد آواز ايران به پايان رسيده و پس از گذراندن دوران نقاهت، مراحل درماني‌اش ادامه پيدا مي‌كند. اين اتفاقي است كه از اين به بعد در داخل ايران خواهد افتاد.
روزنامه اعتماد