به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۶

آهنگ جدید همایون شجریان

آوازه خوان شب شکن ...



اى مادرم ایران زمین
آغاز تو، پایان تویى
بر دشت من، باران تویى
در ظلمتم، تابان تویى
ایران من ایران من
آن مهر جاویدان تویى

ایران من ایران من ایران من





چکامه‌سرا: پوریا سورى




در ظلمت جانکاه شب، مرغ سحر خوان منى
در حصر هم آزاده اى، تنها تو ایران منى
اینجا صداى روشنت در آسمان پیچیده است
گویى لبانت را خدا روز ازل بوسیده است
اى مرغ حق در سینه ات
با شور خود بیداد کن
آوازه خوان شب شکن
بار دگر فریاد کن
«ظلم ظالم جور صیاد
آشیانم داده بر باد
اى خدا اى فلک اى طبیعت
شام تاریک ما را سحر کن»


اى مادرم ایران زمین
آغاز تو، پایان تویى
بر دشت من، باران تویى
در ظلمتم، تابان تویى
ایران من ایران من
آن مهر جاویدان تویى


اى در رگانم خون وطن
اى پرچمت ما را کفن
دور از تو بادا اهرمن
ایران من ایران من