به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۱۹، ۱۳۹۷

پسر اسامه بن لادن با دختر محمد عطا ازدواج کرده است

حمزه بن لادن، پسر رهبر القاعده یکی از بانفوذترین چهره‌های این شبکه است که سازمان‌های امنیتی در پی ردگیری او هستند. او از قرار معلوم با دختر محمد عطا، رهبر تروریست‌های حمله سپتامبر ۲۰۰۱ نیویورک ازدواج کرده است. 

یکی از اعضای خانواده بن لادن در گفت‌وگو با "گاردین" موضوع‌های جدیدی را در ارتباط با این خانواده مطرح کرده است. به گفته برادر حمزه بن‌ لادن، پسر اسامه بن لادن با دختر رهبر یکی از ربایندگان هواپیمایی که ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج دوقلوی نیویورک برخورد کرد، ازدواج کرده است.
احمد العطاس، برادر اسامه بن لادن به گاردین می‌گوید: «اگر حمزه اکنون در جلوی من ایستاده بود به او می‌گفتم که یک بار دیگر به کاری که می‌کنی فکر کن. راهی که پدرت رفت را طی نکن. تو با آن بخش از روان وحشتناک خود روبرو خواهی شد.»
نگرانی عموی حمزه بی دلیل نیست. مدت‌هاست که از حمزه بن لادن به عنوان چهره‌ای جدید در رهبری شبکه تروریستی القاعده نام برده می‌شود و او نقش کلیدی را در این سازمان برعهده گرفته است.
گفته می‌شود حمزه بن لادن از حامیان خود خواسته است علیه لندن، واشنگتن، پاریس و تل‌آویو دست به حمله بزنند. در عین حال از این پسر اسامه بن لادن به عنوان معاون ایمن الظواهری، رهبر القاعده نام برده می‌شود.
ایالات متحده آمریکا او را "چهره تروریست جهانی" می‌بیند که ۲۸ یا ۲۹ ساله است و احتمالا در افغانستان زندگی می‌کند. غیر این اطلاعات دیگری از حمزه بن لادن در دست نیست.
گفته می‌شود حتا ‌عالیه غانم، مادر بن لادن با نوه خود تماسی ندارد. احمد العطاس در باره محل اقامت حمزه به گاردین می‌گوید: «ما مطمئن نیستیم ولی احتمال دارد که در افغانستان به باشد.»
با این حال عموی حمزه جزئیات جدید از زندگی خصوصی او را تایید می‌کند و می‌گوید: «ما شنیده‌ایم که حمزه با دختر محمد عطا ازدواج کرده است.»
محمد عطا یکی از تروریست‌هایی بود که در حمله ۱۱ سپتامبر شرکت داشت. او که در مصر به دنیا آمده بود، رهبری هسته تروریستی هامبورگ را بر عهده داشت. او یکی از تروریست‌هایی بود که هواپیماهای ربوده شده را به سوی برج دوقلوی تجاری نیویورک هدایت کرد.
ازدواج حمزه بن لادن با دختر این تروریست و رباینده هواپیما تاییدی بر آن است که عاملان حملات ۱۱ سپتامبر در مرکزی واحد با رهبری القاعده همکاری می‌کرده‌اند و بر اساس این میراث واحد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
خانواده محمد عطا هنوز شرکت فرزندشان در عملیات ۱۱ سپتامبر را رد می‌کنند. پدر محمد عطا مصرانه می‌گوید که با پسرش یک روز پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تلفنی گفت‌وگو کرده است.
یکی از عموهای حمزه به گاردین گفته است: «دو برادر دیگر در حمله پهپادها کشته شده‌اند و حمزه کسی است که می‌خواهد انتقام پدر را بگیرد. ما نمی خواهیم دو باره شاهد چنین امری باشیم و به او نصیحت می‌کنیم که جای پای پدر نگذارد.»
در باره خانواده محمد عطا برخلاف خانواده بن لادن اطلاعات زیادی منتشر نشده است. به نوشته گاردین دختر عطا تابعیت مصری دارد.
ویدیوی عروسی حمزه بن لادن در ایران
سال گذشته سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا "سیا" بایگانی عظیمی از اطلاعات در باره اسامه بن لادن را در اینترنت منتشر کرد. به نوشته گاردین در میان اطلاعات منتشر شده ویدیویی از یک تلفن همراه به چشم می‌خورد که حمزه را در مراسم جشن عروسی پنهان او در ایران نشان می‌دهد. در این فیلم اما مشخص نیست که این جشن عروسی مربوط به مراسم ازدواج با دختر محمد عطا است و یا عروس دیگری.
مادر اسامه بن لادن هفته گذشته در انظار عمومی برای نخستین بار درباره پسرش سخن گفت. او در مصاحبه با گاردین پسرش را "جوان خوبی" خواند که از مسیر درست منحرف شده بود. به گفته مادر اسامه بن لادن، او در دوران دانشجویی به افکار افراطی روی آورد و در آن دوران "انگار شستشوی مغزی شد".
خانواده بن لادن هنوز یکی از ثروتمندترین خانواده‌های عربستان سعودی است که به طبقات فوقانی جامعه تعلق دارد.
پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک که به کشته شدن حدود ۳ هزار نفر انجامید، اعضای این خانواده مورد بازجویی و سپس مدتی در حصر خانگی قرار گرفتند. اما امروز اعضای خانواده بن لادن می‌توانند آزادانه رفت‌وآمد کنند.
اسامه بن لادن ده سال پس از حملات ترورریستی، در سال ۲۰۱۱ توسط کماندوهای آمریکایی در مخفیگاه خود در پاکستان کشته شد.

دویچه وله