به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۱۲، ۱۳۹۷

نظامیان سخنگوی رسمی رژیم شده اند

نامه تند فرمانده سپاه به ترامپ و تعیین تکلیف برای ایران و همه نسل های آتی: 
مذاکره نه با تو نه با رئیس جمهورهای بعدی!
فرمانده سپاه پاسداران ایران یک روز پس از اظهارات رئیس جمهور آمریکا دایر بر آمادگی برای دیدار مستقیم با رهبران ایران برای حل اختلافات می گوید “هرگز” چنین دیداری انجام نخواهد شد.

به گزارش منابع خبری ایران محمدعلی جعفری گفت: “آقای ترامپ، ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد.”
دونالد ترامپ روز دوشنبه گفته بود مایل است به طور نامشروط با سران ایران دیدار و برای حل اختلافات دو کشور پس از خروج آمریکا از توافق جامع هسته ای، برجام، تلاش کند.

اما آقای جعفری گفت که “مردم ایران … هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند.”
او در جای دیگری گفت: “شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملت‌شان دریافت نمایند. هرگز چنین روزی را نخواهید دید. همچنان در کاخ سیاه‌تان بنشینید و در توهم ملاقات با مقامات ایرانی بمانید و بدانید این یک آرزویی است که تا پایان دوران ریاست جمهوری‌تان با شما همراه خواهد ماند و حتی روسای جمهوری بعدی آمریکا هم آن را نخواهند دید.”
پیشتر سایر مقام های ایرانی پیشنهاد آقای ترامپ را “خواب و خیال” خوانده و رد کرده بودند. آنها گفتند که اظهارات آقای ترامپ با اقدامات او برای اعمال مجدد تحریم ها تناقض دارد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم سه شنبه گفت که خروج ترامپ از برجام “غیرقانونی” است.
حسن روحانی که پیش‌تر با اشاره تلویحی به بستن تنگه هرمز از سوی ایران گفته بود “معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود”، سه شنبه در دیدار با سفیر بریتانیا گفت: “جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.”
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت که واشنگتن باید خود را مقصر بداند چون با خروج از برجام به تعامل با این کشور پایان داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم گفت پیشنهاد آقای ترامپ مغایر اقدامات واشنگتن برای اعمال تحریم ها بر ایران و اعمال فشار بر سایر کشورها برای پرهیز از تجارت با جمهوری اسلامی است.
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران و وزیر خارجه سابق این کشور هم گفت: “به نظر می‌رسد آقای ترامپ عاشق ملاقات برای ملاقات است و به نتایج ملاقات‌های خود و سخنان متناقض خویش چندان نمی‌اندیشد.”
آقای ترامپ در اظهاراتش گفته بود که به “ملاقات” به عنوان راهکردی موثر اعتقاد دارد.
بی بی سی  فارسی