به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۷

شلیک گاز اشک‌آور و حضور لباس‌شخصی‌ها در سومین روز اعتراض‌ها در ایران

دور تازه اعتراضات خیابانی به سومین روز کشیده شد
گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌هد اعتراض‌ها که عمدتا به وضعیت اقتصادی است و با شعارهای سیاسی هم همراه شده ،در شهرهای مختلف ایران برای سومین روز متوالی ادامه دارد.
تصاویری از اصفهان منتشر شده که نشان می‌هد منطقه شاپور جدید باز هم شاهد اعتراض‌هایی بوده که به درگیری و خشونت کشیده شده است.
این تصاویر نشان می‌هد معترضان در تجمع اصفهان به سوی پلیس سنگ و چوب پرتاب می‌کنند و نیروهای امنیتی هم به سوی معترضان گار اشک‌آور شلیک می‌کنند.
در شیراز هم عکس‌ها و ویدیوهایی از اعتراض و شعار علیه حکومت ایران در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی هم‌رسان می‌شود. از جمله ویدیویی از چهارراه زند در شیراز منتشر شده که نشان‌دهنده جو امنیتی سنگین در این منطقه است.
ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، گزارش داده است که تجمع امروز در شیراز "در مجاورت خیابان توحید (داریوش) از مکان های اصلی خرید و فروش تلفن همراه" بوده است.
این گزارش تجمع معترضان را غیرقانونی خوانده و گفته با وجود آنکه قرار بوده تجمع در اعتراض به وضعیت اقتصادی باشد، معترضان "بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می دادند."

مرگ بر گرانی (فیلم) 
به گزارش ایرنا درگیری‌هایی بین برخی تجمع‌کنندگان و نیروهای پلیس صورت گرفته است.
«توپ تانک فشفه ـ آخوند باید گم بشه». 

از مشهد هم گزارش شده اعتراض‌هایی که از صبح آغاز شده با دخالت نیروهای امنیتی روبرو شده است. به گفته شاهدان حضور نیروهای لباس‌شخصی در محل اعتراض‌های چشمگیر بوده است.
در این تجمع‌های اعتراضی شعارهای تندی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران‌، هم داده شده است.
بعضی کاربران از شلیک تیر هوایی و بازداشت تعدادی از معترضان خبر داده‌اند، هر چند که این گزارش‌ها تایید نشده است.
به دلیل محدودیت شدید در خبررسانی مربوط به اعتراض‌ها در ایران، بعضی گزارش‌ها به صورت مستقل قابل تایید نیست.
دور تازه‌ اعتراض‌‌ها از سه روز پیش و با انتقاد از وضعیت اقتصادی آغاز شد هر چند که دامنه اعتراض‌ها از این حوزه فراتر رفت و با شعارهایی علیه حکومت ایران همراه شد.
شاپور اصفهان در دود و آتش (فیلم)