به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، شهریور ۱۸، ۱۴۰۱

آمریکا چند شرکت و یک ایرانی را در ارتباط با ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد

 
سپاه پاسداران که به‌دلیل نقش خود در برنامه اتمی ایران مورد تحریم‌های متعددی  قرار دارد این بار هم مشمول تحریم‌های جدیدی قرار گرفته است

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد سپاه پاسداران ایران و تعدادی دیگر از شرکت‌های این کشور به‌دلیل نقش در ارسال پهپاد به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین را تحت تحریم‌های جدیدی قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده شامگاه پنج‌شنبه 17 شهریور در بیانیه‌ای اطلاع داد سپاه پاسداران که در فهرست «تروریسم» قرار دارد و هم کنون به علت دست داشتن در برنامه اتمی ایران تحت تحریم است، این بار هم مشمول تحریم‌ قرار گرفته است.

شرکت‌های پراور پارس، بهارستان کیش، طراحی و ساخت موتور هواپیما و داما در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

همچنین رحمت‌الله حیدری مدیرعامل شرکت بهارستان کیش و عضو هیئت مدیره این شرکت هم در لیست تحریم‌ قرار گرفته است.

براین نیلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه مذکور تاکید کرد، «ایالات متحده متعهد به اجرای دقیق همه تحریم‌ها علیه روسیه، ایران و همه کشورهایی است که به مسکو در جنگ علیه اوکراین کمک کرده‌اند.»

افزون بر سپاه پاسداران، تحریم‌های جدید آمریکا همه شرکت‌های تحقیقاتی و تولیدی در برنامه پهپادی ایران و شرکت انتقال‌دهنده پهپادها به روسیه را شامل می‌شود.

این تحریم‌ها به بلوکه شدن حساب‌های بانکی و همه اموال و دارایی‌های شرکت‌های مذکور در ایالات متحده منجر خواهد شد. تحریم‌ها همچنین از همکاری شرکت‌های دیگر با شرکت‌های ایرانی تحت تحریم ممانعت به‌عمل می‌آورد.

روسیه به‌دلیل خسارات و مشکلات در جنگ علیه اوکراین، مجبور شده در هفته‌های اخیر با ایران و روسیه قراردادهای خرید تسلیحات امضا کند.

همزمان ایران نیز اعلام کرد که خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه را تحت بررسی دارد.

دبی - العربیه فارسی