به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۱۷، ۱۴۰۱

فراخوان داریوش اقبالی

 جهت برپایی تجمع در اعتراض به حضور رئیسی در سازمان ملل

اقبالی:‌ به حضور رئیسی در نیویورک اعتراض کنید 
داریوش اقبالی‌زاده، خواننده برجسته ایرانی در یکی از کنسرت‌های خود از ایرانی‌های مقیم آمریکا خواست تا در اعتراض به «فقر و فقدان آزادی‌های فردی و اجتماعی» در ایران، 21 سپتامبر و در برابر مقر سازمان ملل متحد، محل سخنرانی احتمالی ابراهیم رئیسی در نیویورک، تجمع اعتراضی برگزار کنند.

داریوش این اقدام را «کار بزرگ» خواند و از هواداران خود خواست تا به «دور از هر عقیده و ایدئولوژی» در این «تظاهرات» شرکت کنند.

مقامات ایران اعلام کرده‌اند، ابراهیم رئیسی قصد دارد برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کند. او در پاییز 2019 به علت «همدستی در نقض جدی حقوق بشر» تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

اخیرا یک گروه از مخالفان در تبعید جمهوری اسلامی، شکایتی علیه رئیسی، تسلیم مقامات قضایی دولت فدرال آمریکا در دادگاه نیویورک کردند.

پیش از آن نیز جمعی از قانونگذاران آمریکایی نیز از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواستند تا به هیئت دیپلماتیک ایرانی، شامل رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر ویزا ندهد، چرا که آنها نماینده یک «رژیم تروریست» هستند.

پیشتر اقدامات مشابه علیه رئیس‌جمهوری ایران در بریتانیا صورت گرفته و در شکایتی که تسلیم مقامات آمریکا شده، آمده است که رئیسی عضو «کمیسیون مرگ» مرکب از چهار قاضی بوده که فرمان اعدام و شکنجه هزاران زندانی سیاسی را صادر کرده است.

 دبی - العربیه فارسی