به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۰۸، ۱۴۰۱

اهواز به اعتراضات سراسرى پيوست؛

 اختلافات داخلی نيروهاى سركوبگر
 ویدیوها از اهواز نشان می‌دهد که معترضان شعارهایی علیه حجاب اجباری و رهبر جمهوری اسلامی سر می‌دهند  شهروندان معترض اهوازی در ادامه اعتراضات سراسری در ایران، جمعه هشتم مهر، در منطقه زیتون این شهر تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

گزارش‌هایی از تجمعات اعتراض‌آمیز دیگر در چند نقطه شهر اهواز نیز منتشر شده ا.

در ویدیوهای منتشر شده، نیروهای انتظامی برای متفرق‌کردن معترضان به شلیک گاز اشک‌آور اقدام می‌کنند.

شب گذشته خبرهایی از اعزام نیروهای سرکوبگر مستقر در اهواز به دیگر شهرها منتشر شده بود که همین امر شروع اعتراضات در اهواز را میسر کرد.

با این که موج اعتراضات در اهواز و برخی شهرهای استان تا حدودی اندک بود اما به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی و انتظامی بسیاری در شهرها به گشت‌زنی مشغول و در حالت آماده‌باش قرار گرفته بودند.

ویدیوهای دیگر از اهواز نشان می‌دهد که معترضان شعارهایی علیه حجاب اجباری و رهبر جمهوری اسلامی سر می‌دهند.

این در حالی است که خبرهایی از اختلافات عمده میان فرماندهان نیروهای انتظامی و مقامات امنیتی با نیروهای میدانی گزارش شده است. بسیاری از نیروها حاضر به شلیک و سرکوب معترضان نبوده و از محل خدمت خود گریخته‌اند.

انتشار تصاویر بکارگیری کودکان برای سرکوب معترضان در بسیاری از شهرهای ایران این خبر را تایید کرده و نشانه فراگیری و گسترش دامنه اعتراضات به شهرهای گوناگون ایران است.

بیانیه‌ای نیز توسط برخی طلاب و اساتید حوزه‌های تهران، قم و مشهد منتشر شده که طی آن علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مسئول شرایط کنونی کشور و سرکوب مردم عنوان کرده و او را از ولایت «منعزل» اعلام کرده است.

العربیه