به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۱۴، ۱۴۰۱

اجاره آپارتمان در تهران؛ بهترین فایل‌ها با بودجه سه تا شش میلیون

فرارو- اگر شما و همسرتان به‌عنوان کارگر، حداقل یک‌سال سابقه کار داشته باشید، میزان دریافتی هر کدامتان در سال ۱۴۰۱ حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و در مجموع دوتایی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرید. آمار‌های رسممی‌گویند ساکنان تهران ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد خود را به مسکن اختصاص می‌دهند.

در فرض حاضر بودجه یک زوج جوان برای پرداخت کرایه خانه، عددی بین ۳.۵ تا ۵.۸ میلیون می‌شود. حالا بیایید سری به آگهی‌های اجاره نسمت بزنیم و ببینیم در روز‌های باقیمانده از فصل جابجایی تابستانی، با این پول چه مدل خانه‌هایی با پارکینگ، انباری و آسانسور در دسترس است و در کنار اجاره، مستاجران به‌چقدر پول پیش نیاز دارند. فقط محض اطلاع در جریان باشید که به‌دلایل کاملا اقتصادی آپارتمان‌هایی که با اجاره زیر شش میلیون و ودیعه حدود یک‌میلیارد آگهی شده‌اند را نادیده گرفته‌ایم.

اجاره آپارتمان با پول پیش بالای ۴۰۰ میلیون

به گزارش فرارو، اجاره آپارتمان با پارکینگ، آسانسور و انباری یا در اصطلاح بازاری‌ها، فول امکانات با توانایی پرداخت ماهی ۳.۵ تا ۵.۸ میلیون از نظر فنی امکان‌پذیر است البته به‌شرط اینکه در کنار اجاره، پول پیش یا همان ودیعه هم به حد مکفی داشته باشید. به‌عنوان مثال در حوالی فلکه سوم تهرانپارس، واحدی ۹۳ متری با دو اتاق‌خواب آگهی شده که ساخت آن به ۴۰ سال پیش برمی‌گردد، اما به‌لطف تیزهوشی مالک و بازسازی آشپزخانه، سروشکل مناسبی به خود گرفته است. تراس کوچکی دارد که به‌روی حیاط باز می‌شود و سالن، اتاق‌خواب‌ها دوتایی غرق نور هستند. برای این واحد باید ۴۰۰ میلیون پول پیش بدهید و ماهی ۵.۵ میلیون اجاره. اگر حوصله خانه‌های قدیمی را ندارید، می‌توانید همین ۴۰۰ میلیون پول پیش را بردارید و سمت هفت‌حوض آپارتمانی ۷۸ متری دوخوابه فول امکانات با عمر هشت سال را ببینید. البته باید عوض ۵.۵ میلیون، هفت میلیون اجاره پرداخت کنید

سمت غرب تهران، حوالی ستارخان یک واحد ۹۵ تری دوخواب با عمر ۲۶ سال آگهی شده که ۵۰۰ میلیون پیش و ماهی چهار میلیون اجاره می‌خواهد. در خیابان دوم یو‌سف آباد، مالک واحدی ۱۵ ساله با مساحت ۷۰ متر و دو اتاق‌خواب، با پرداخت ۴۰۰ میلیون پیش و ماهی شش میلیون اجاره دنبال مستاجر جدید است. حوالی دریاچه چیتگر واحدی ۱۱۰ متری وجود دارد با عمر تنها دو سال. دو تا اتاق خواب دارد و جنوبی است. یعنی از پنجره می‌توان دریاچه چیتگر را تماشا کرد. استخر، سونا و جکوزی هم در برج پیش‌بینی شده، اما فعلا فعالیت ندارد. برای آن به ۶۰۰ میلیون پیش و ماهی سه میلیون اجاره نیاز دارید. در گیشا واحدی ۷۵ متری آگهی شده که ساخت آن به هفت سال قبل برمی‌گردد. دو اتاق‌خواب دارد و در طبقه دوم واقع شده است. برای آن ۶۰۰ میلیون ودیعه و شش میلیون اجاره ماهانه تعیین کرده‌اند.

محله و متراژ واحد توضیحات آپارتمان پول پیش (ودیعه)کرایه ماهانه (اجاره)
سوم تهرانپارس ۹۳ متر دوخوابه، تراس، ۴۰ ساله۴۰۰ میلیون۵.۵ میلیون
هفت‌حوض ۷۸ متردوخوابه، هشت ساله۴۰۰ میلیونهفت میلیون
ستارخان ۹۵ متردوخوابه، ۲۶ ساله۵۰۰ میلیونچهار میلیون
یو‌سف آباد، ۷۰ متردو‌خوابه، ۱۵ ساله۴۰۰ میلیونشش میلیون
دریاچه چیتگر ۱۱۰ متردوخوابه، دو ساله۶۰۰ میلیون سه میلیون
گیشا ۷۵ متردوخوابه، هفت ساله۶۰۰ میلیونشش میلیون

 

اجاره آپارتمان با پول پیش ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون

اجاره آپارتمانی هشت ساله و ۵۰ متری در شهرزیبا با یک اتاق‌خواب به ۳۰۰ میلیون پیش و پرداخت ماهی پنج میلیون نیاز دارد. در منطقه هفت دقیقا با همین بودجه می‌توان آپارتمانی ۷۰ متری و دوخوابه با عمر ۳۰ سال اجاره کرد. آپارتمانی ۷۶ متری در بلوار فردوس (غرب تهران) با یک اتاق‌خواب و ۱۴ سال سن ۳۰۰ میلیون و ماهی هفت میلیون آگهی شده است.

مزایای اجاره آپارتمان سمت شرق تهران را نباید فراموش کرد. در بلوار ابوذر واحدی ۹۰ متری با دو اتاق‌خواب آگهی شده است که سن بنای آن به شش سال می‌رسد. این واحد در طبقه اول قرار دارد و برای اجاره آن باید همان اول کار ۳۰۰ میلیون پیش بدهید و ماهی چهار میلیون به‌حساب صاحبخانه واریز کنید. در ترکمنستان (مرکز تهران و بین شریعتی و سهروردی‌جنوبی)، آپارتمانی ۱۰۰ متری با سن ۲۱ سال و دو اتاق‌خواب را با تمامی امکانات می‌توان با پرداخت ۳۵۰ میلیون ودیعه و ماهی هفت میلیون اجاره کرد. سمت جمالزاده واحدی نوساز با یک اتاق‌خواب و ۶۰ متر مساحت، چشم‌انتظار مستاجران سخت‌گیر (احتمالا عروس و داماد‌های جوان) نشسته. هنوز نایلون کابینت‌ها و کمد‌های جا رختخوابی را نکنده‌اند و همه‌چیز بوی نویی می‌دهد. صاحبخانه ۲۵۰ میلیون پیش و ماهی هشت میلیون اجاره می‌خواهد. اگر چانه بزنید شاید بتوان آن را به ۲۸۵ میلیون پیش و ماهی هفت میلیون اجاره یا حتی ۳۱۶ میلیون پیش و ماهی شش میلیون اجاره تبدیل کرد. واحد، یک کوچه پایین‌تر از میدان انقلاب واقع شده و دسترسی خوبی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دارد.

اجاره آپارتمانی ۸۰ متری با دو اتاق‌خواب، سمت نارمک جنوبی با پرداخت ۴۰۰ میلیون پیش و شش میلیون اجاره امکان‌پذیر است. تنها یک‌سال از عمر بنا می‌گذرد و از این نظر سروشکل تمیزی دارد، ولی احتمال اینکه با صاحبخانه دچار مشکل شوید زیاد است، چون طرف در آگهی تاکید کرده حاضر نیست بابت اجاره به مشاور املاک پول بدهد و کل کمیسیون گردن مستاجر است. این گروه صاحبخانه‌ها در طول مدت قرارداد قطعا شما را اذیت می‌کنند.

محله و متراژ واحد توضیحات آپارتمان پول پیش (ودیعه)کرایه ماهانه (اجاره)
شهرزیبا ۵۰ متریک‌خوابه، هشت ساله۳۰۰ میلیونپنج میلیون
بلوار فردوس ۷۶ متریک‌خوابه، ۱۴ ساله۳۰۰ میلیونهفت میلیون
ترکمنستان ۱۰۰ متردوخوابه، ۲۱ ساله۳۵۰ میلیونهفت میلیون
جمالزاده ۶۰ متریک‌خوابه، نوساز۲۵۰ میلیونهشت میلیون
نارمک جنوبی ۸۰ متردوخوابه، یک‌ساله۴۰۰ میلیونشش میلیون
سلسبیل ۶۵ متردوخوابه، نوساز۳۰۰ میلیونپنج میلیون


اجاره آپارتمان با پول پیش زیر ۲۰۰ میلیون

تسهیلات ودیعه مسکن ۱۴۰۱ در تهران ۱۰۰ میلیون تومان است. اگر ۱۰۰ میلیون هم خودتان روی این پول بگذارید، جور کردن پول پیش برای یک خانه با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی، نباید آنقدر‌ها سخت باشد. اصلا فرض کنیم نتوانید تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کنید. در این حالت اجاره آپارتمانی ۵۵ متری، سمت جیحون با عمر ۱۷ سال، با پارکینگ و انباری به ۱۰۰ میلیون پیش و پرادخت ماهانه ۴.۷ میلیون تومان نیاز دارد. این واحد نزدیک پارک آدینه است. همچنین حوالی مهرآباد جنوبی می‌توان واحدی ۷۰ متری با سن هفت سال و دو اتاق اجاره کرد. برای این کار به ۱۰۰ میلیون پیش و پرداخت ماهی هفت میلیون نیاز دارید.

اجاره آپارتمانی ۴۲ متری در سلسبیل با ۱۰۰ میلیون ودیعه و پرداخت ماهی چهار میلیون تومان امکان‌پذیر است. این ساختمان ۱۶ سال عمر دارد، یک‌خوابه است و در طبقه اول واقع شده. انباری و پارکینگ هم دارد. با ۱۵۰ میلیون پیش و توانایی پرداخت ماهی ۳.۵ میلیون می‌توان در شهرک مسعودیه واحدی ۵۵ متری، یک‌خوابه و شش سال ساخت اجاره کرد. اگر مایل نیستید این اندازه از مرکز شهر دور شوید، در جمالزاده، حوالی خیابان انقلاب یک واحد ۷۲ متری با عمر ۱۲ سال و دو اتاق خواب آگهی شده است. مالک برای آن ۱۵۰ میلیون پیش و ماهی هشت میلیون اجاره می‌خواهد. می‌توان چانه زد و ودیعه را تا ۲۱۵ تا ۲۲۰ میلیون رساند که اجاره ماهانه به شش میلیون تقلیل پیدا کند. در اسکندری جنوبی، درست وسط تهران می‌توان واحدی ۴۰ متری و یک‌خوابه اجاره کرد. این واحد ۱۸ سال سن دارد و در طبقه اول واقع شده. آسانسور ساختمان خیلی به‌کارتان نمی‌آید، اما بالاخره جزو امکانات ست؛ درست مثل پارکینگ و انباری. مالک ۱۰۰ میلیون پیش و ماهی چهار میلیون اجاره می‌خواهد.

فرارو