به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، دی ۰۹، ۱۴۰۱

صدور حکم اعدام «مهدی بهمن»، نویسنده و نگارگر ایرانی خواهان دوستی با اسرائیل

مهدی بهمن پیش‌تر در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسرائیل، از دشمنی رژیم جمهوری اسلامی با اسرائیل، «ابراز تاسف» کرده و خواهان صلح و دوستی میان این دو کشور شده بود

 کانال تلگرامی «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان» در ایران از صدور حکم اعدام علیه «مهدی بهمن»، نویسنده و نگارگر ایرانی منتقد رژیم جمهوری اسلامی خبر داد.

بنا بر این گزارش که پنج‌شنبه 8 دی، منتشر شده، این نویسنده ایرانی در جریان اعتراضات ضد‌حکومتی جاری در ایران بازداشت شده و جلسه محاکمه او روز سوم دی‌ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران برگزار شده است.

همچنین فرزاد صیفی‌کاران، روزنامه‌نگار ایرانی در تبعید که یکی از کتاب‌های مهدی بهمن را نیز در انتشارات خود در هلند به چاپ رسانده، با انتشار رشته توییتی ضمن تایید این خبر، نوشته است: «امروز با خبر شدم که مهدی بهمن، به اتهام «همکاری با کشورهای بیگانه» و «جاسوسی» به اعدام محکوم شده.

مهدی 19 مهر بازداشت شد، او یکی از شریف‌ترین انسان‌هایی است که در عمرم شناخته‌ام، «جاسوسی» ادعایی بیش نیست، او تنها به دلیل دغدغه‌مندی و فعالیتش در زمینه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان، دو بار با شبکه 13اسرائیل مصاحبه کرده است، مصاحبه‌هایی که نه در خفا که عیان بوده و صحبت‌هایش هم مشخص و واضح است.»

بنا به گفته این روزنامه‌نگار، در شبی که مهدی بهمن بازداشت شده، ماموران با یورش به منزل او، او را با خشونت بازداشت کرده و او از آن زمان در بند 209 زندان اوین نگهداری می‌شود.

صیفی‌کاران با تاکید بر این‌که مهدی بهمن «انسانی بسیار آرام، خوش‌قلب و عاشق کمک به دیگران است»، نوشته است: «آخرین چیزی که می‌توان برای او متصور شد، همین اتهام بی‌اساس «جاسوسی» است و بعدش دریافت حکم اعدام برای انسانی به خوش قلبی مهدی.»

مهدی بهمن علاوه بر نویسندگی، نگارگری و تذهیب سنتی نیز انجام می‌دهد. او پیش‌تر در زمینه دوستی بین ادیان، از جمله اسلام و یهودیت فعالیت کرده و تاکنون برخی از کتاب‌های مذهبی یهودیت را نگارگری کرده است.

او پیش‌تر در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسرائیل، از دشمنی جمهوری اسلامی با اسرائیل، «ابراز تاسف» کرده و خواهان صلح و دوستی میان این دو کشور شده بود.