به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۲۸، ۱۴۰۱

تداوم اعتراضات شبانه در ایران؛ حمله به خوابگاه‌های دانشگاه نوشیروانی بابل

در سومین ماه از خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، شب گذشته مناطق مختلفی از شهر تهران، کرمانشاه و مشهد شاهد اعتراضات پراکنده و شعارهای شبانه ضدحکومتی توسط شهروندان معترض بود. شهروندان معترض شامگاه یک‌شنبه 27 آذر، در برخی از شهرها بر دیوارهای شهر شعارهای ضدحکومتی نوشتند.

مردم در سعادت‌ آباد تهران ضمن ابراز خشم و انزجار خود با سر دادن شعارهای ضد حکومتی خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.

در ادامه اعتراضات سراسری، معترضان در شاهین جنوبی تهران، شب گذشته، شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر بسیجی بچه‌کُش» سر دادند.

شهروندان معترض، همچنین در اعتراض به سرکوب معترضان یک پایگاه بسیج در بوشهر را به آتش کشیدند.

همزمان خبرگزاری «ایسنا» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم گزارش داد، چهار آخوند در مناطق مختلف قم با «شیء نوک تیز» مورد حمله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند.

حمله به خوابگاه‌ دانشجویی

بر اساس گزارش‌ها نیروهای لباس شخصی ساعت سه بامداد یکشنبه به خوابگاه‌ دانشگاه نوشیروانی بابل حمله کرده و شیشه‌های خوابگاه را با سنگ هدف حمله قرار دادند.

دانشجویان خوابگاه امینیان دانشگاه نوشیروانی، پس از این حادثه، به سرپرستی خوابگاه مراجعه کرده و سرپرستی خوابگاه در گزارش خود به پلیس، اتفاق رخ داده را تنها «سوتفاهم» خوانده است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور در رابطه با حمله‌های مداوم لباس شخصی‌ها به دانشگاه نوشیروانی تاکید کرد که «نیروهای انتظامی نیز تلاشی در جهت محافظت دانشجویان نداشته‌اند.»

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، حدود سه ماه گذشته، با قتل مهسا (ژینا) امینی توسط پلیس گشت ارشاد آغاز و به سرعت به اعتراضات گسترده در سراسر کشور تبدیل شد.

خبرگزاری «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داد که تاکنون 502 شهروند طی اعتراضات سراسری جاری توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.