به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۱۵، ۱۴۰۱

دومین روز اعتصابات سراسری در پاسخ به فراخوان‌های نیمه آذر

 

 «هه‌نگاو» خبر داده است، نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی جهت بازگشایی مغازه‌ها در شهرهای سنندج، پاوه و کرمانشاه، اقدام به مسدود کردن حساب بانکی شماری از کسبه و بازاریان کرده‌اند


در ادامه خیزش مردمی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی و در پی انتشار فراخوان‌‌هایی برای اعتصاب سراسری در روزهای 14، 15 و 16 آذر، از روز گذشته بازاریان و کسبه در ده‌ها شهر ایران در محل کسب خود حاضر نشده و گزارش‌ها از ادامه اعتصابات در دومین روز حکایت دارد.

کسبه و بازاریان تهران، سه‌شنبه 15 آذر، اعتصاب کرده و محل کسب خود را تعطیل کردند.

بازاریان و کسبه روز گذشته، در شهرهایی از جمله تهران، اسلامشهر (استان تهران)، بهبهان (استان خوزستان)، اراک، کرمان، شیراز، زرقان و کازرون (استان فارس)، لاهیجان (استان گیلان)، گرمسار (استان سمنان)، ایلام، کرمانشاه، پاوه (استان کرمانشاه)، اصفهان و یزدانشهر (استان اصفهان)، دشتیاری (سیستان و بلوچستان)، سنندج، سقز، کامیاران و قروه (استان کردستان)، ارومیه و بوکان (آذربایجان غربی) و بجنورد (خراسان شمالی) اعتصاب کردند.

کسبه و مغازه‌داران در مناطق کردنشین از جمله جوانرود، مریوان، دیواندره، سنندج، سقز، بانه و روانسر، سه‌شنبه پانزدهم آذر، اعتصاب کرده و محل کسب خود را تعطیل کردند.

بازاریان بندرعباس، نیز امروز در همراهی با اعتصابات سراسری محل کسب خود را تعطیل کردند.

در ادامه اعتصابات سراسری در ایران، کارگران ذوب آهن اصفهان هم دست از کار کشیده و ضمن برگزاری تجمع گسترده در محوطه این کارخانه شعار «فکر نکنید یک روزه، وعده ما هر روزه» سر دادند.

«فارس»، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، صبح دیروز اعلام کرد که رستوران و جواهرفروشی علی دایی، ستاره تاریخ فوتبال جهان به دلیل تعطیلی در روزهای 14 تا 16 آذر پلمپ شد. فارس علت پلمپ را همراهی دایی با فراخوان‌های اعتصاب علیه جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

پیشتر برخی از افراد وابسته به حکومت تهدید کرده بودند، در صورت همراهی کسبه و اصناف با اعتصابات، حکومت باید با آن‌ها برخورد کند.

در همین راستا، سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» خبر داده است، نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی جهت بازگشایی مغازه‌ها در شهرهای سنندج، پاوه و کرمانشاه، اقدام به مسدود کردن حساب بانکی شماری از کسبه و بازاریان کرده‌اند.