به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۲۱، ۱۴۰۱

وزیر خارجه آلمان: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را هدف قرار می‌دهد

  جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه گفت، این اتحادیه تحریم‌های «بسیار سنگینی» را علیه ایران تصویب خواهد کرد

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان خبر داد که اتحادیه اروپا درنظر دارد، در تحریم‌‌هایی جدید سپاه پاسداران ایران را هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بربوک، دوشنبه 21 آذر در اظهاراتی گفت: «ما با این بسته تحریمی، به صورت ویژه افرادی که مسئول اعدام‌ها و خشونت علیه مردم بی‌گناه هستند را مورد هدف قرار می‌دهیم.»


بربوک در این زمینه افزود «این افراد معمولا اعضای سپاه پاسداران هستند، اما شامل کسانی که با ویدیوهای اجباری، تلاش می‌کنند مردم را ترسانده و یا مجازات کنند نیز می‌شود.»


جمهوری اسلامی امروز مجیدرضا رهنورد، از معترضان بازداشتی در مشهد را در ملا عام اعدام کرد.


وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل باهمدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. به گفته رویترز، در این نشست تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد شد.


جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه گفت، این اتحادیه تحریم‌های «بسیار سنگینی» را علیه ایران تصویب خواهد کرد. به گفته خبرنگار «العربیه»، این تحریم‌ها شامل دو بسته تحریمی جدید علیه ایران خواهد بود.


حمایت تهران از روسیه در جنگ اوکراین و سرکوب اعتراضات مردمی در ایران از دلایل اعمال این تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ذکر شده است.


از سوی دیگر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه 9 نهاد و 23 شخص در اتحادیه اروپا وبریتانیا اعمال کرده است. رادیو فردا (بخش فارسی رادیو اروپای آزاد) و رادیو زمانه از جمله رسانه‌هایی هستند که در تحریم‌های تهران قرار گرفته‌اند.


به گفته ناظران، به‌دلیل عدم توانایی جمهوری اسلامی در اعمال تحریم‌های موثر، این اقدام تهران جنبه «نمادین» دارد.