به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۱۳، ۱۴۰۱

یگان ويژه پلیس اصفهان کودک ۲ ساله را کشت

قتل یک کودک ۲ ساله به نام امیرعلی موسی‌کاظمی با شلیک پلیس اصفهان 
پس ازقتل کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله ساکن ایذه 

رسانه‌های محلی و شهروند-خبرنگاران در ایران گزارش داده‌اند که شامگاه جمعه ۱۲ اسفندماه، یک کودک دو ساله به نام «امیرعلی موسی‌کاظمی» با شلیک ماموران یگان ویژه پلیس در اصفهان به خودرو حامل او و خانواده‌اش، کشته شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، شامگاه جمعه مادر و پدری با دو فرزند خردسال و دوقلو، با خودرو شخصی در حال سفر بودند که حوالی تالاب گاوخونی و شهر ورزنه در اطراف اصفهان، یک خودرو سنگین متعلق به یگان ویژه جلو آن‌ها می‌پیچد. راننده گمان می‌کند که آن خودرو متعلق به خفت‌گیرها و دزدها است و به همین دلیل راهش را عوض می‌کند، اما نیروهای یگان ویژه پلیس جمهوری اسلامی به سمت آن‌ها شلیک می‌کنند و ‌امیرعلی دو ساله در اثر شلیک گلوله به سرش کشته می‌شود.

صفحه اینستاگرامی «صدای اصفهان» درباره جزئیات این پرونده آورده است: «امیرعلی موسی‌کاظمی متولد آذرماه ۱۳۹۹ بود، یعنی تنها دوسال و سه ماه عمر داشت. دو ماشین بودند که از تهران برای تفریح آمده بودند. ماشین جلویی، پرشیا بود که پدر و مادر امیرعلی و برادر دوقلویش امیررضا، به همراه یکی از دوستانشان سوار خودرو بودند. پدر امیرعلی در حال خواباندن کودک بود، دوستشان رانندگی می‌کرد. خودرو یگان ویژه یک کامیون بود که هیچ شباهتی به ماشین پلیس نداشت. ناگهان از پشت تپه به جلو خودرو شخصی آمد، راننده گمان کرد آن‌ها دزد هستند و گاز داد و پلیس بی‌پروا شلیک کرد که به سر امیرعلی برخورد کرد.»

حاکمیت شکست‌خورده، حضور طلاب را در مدارس به‌روزرسانی می‌کند
برخی دیگر از کانال‌های تلگرامی در ایران نوشته‌اند که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تا این لحظه از تحویل پیکر کودک دو ساله به خانواده‌اش امتناع کرده و قرار است به‌زودی در قطعه ۶۶ بهشت‌زهرای تهران، پیکر امیرعلی برای خاک‌سپاری به خانواده‌اش تحویل داده شود. همچنین در پرونده قضایی قتل امیرعلی موسی‌کاظمی که با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی کشته شده است، اتهام «قتل غیرعمد» را برای نیروهای پلیس اصفهان مطرح کرده‌اند و سه نیروی پلیس نیز بازداشت شده‌اند.  

مقام‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تا ظهر روز شنبه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. قتل کودکان با شلیک نیروهای حکومتی به خودروهای شخصی، پیش از این نیز رخ داده است و در خبرسازترین مورد، کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله ساکن ایذه در جریان خیزش سراسری اخیر ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی در خوزستان کشته شد. با وجود تلاش حکومت برای انتساب این قتل به «تروریست‌ها»، مادر کیان در مراسم خاک‌سپاری او به‌روشنی اعلام کرد که خودروی آن‌ها به دست نیروهای حکومتی «به رگبار بسته شد.»

همچنین بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری، تا آذرماه ۱۴۰۱ دست‌کم ۷۰ کودک کمتر از ۱۸ سال، با ضربات باتوم یا شلیک گلوله سرکوبگران، در راهپیمایی‌های اعتراضی مردمی علیه جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

ایندیپندنت فارسی