به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۱۳، ۱۴۰۱

مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز ادامه دارد

  تجمع اعتراضی خانواده‌ها با شعار مرگ بر حکومت بچه‌کش

 

با بازگشایی مدارس، در اولین روز هفته، به نظر می‌رسد مسموم‌های سریالی دانش‌آموزان دختر دوباره آغاز شده است؛ دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه‌‌ توحید در شهریار، پس از آنکه بوی گاز حس کردند، مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

دیگر مدارسی که تا این لحظه‌ خبرهایی درباره گزارش مسمومیت داشته‌اند؛ دبیرستان دخترانه جمال‌الدین اسدآبادی، شهرک شریعتی عبدل‌آباد تهران و دو مدرسه‌‌ی دبیرستان عصمت و دبستان حجت در صفادشت تهران. دانش‌آموزان پس از شنیدن بوی گاز، مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

گزارش‌هایی نیز از مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارسی در شهریار، پاکدشت، کرج، بروجرد، لاهیجان و رشت منتشر شده است.

از سوی دیگر وبسایت هه‌نگاو گزارش داده، امروز شنبه ١٣ اسفند ۱۴۰۱، شمار زیادی از دانش‌آموزان دبیرستان حضرت معصومه شهرک ژاندارمری کرمانشاه مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. این دبیرستان تخلیه شده و نیروهای لباس شصی و پلیس اطرف ساختمان را محاصره کرده اند.

ویدئوهایی از تجمع خانواده‌ها دست‌کم در چهار منطقه تهران و شهرهای اصفهان و اردبیل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس این ویدئوها، معترضان در تهران شعارهای تندی علیه حکومت سر دادند. از جمله «سپاهی، بسیجی، داعش ما شمایی»، «دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست»، «مسئول بی‌کفایت نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «آهای آهای نشسته‌ها، مسموم بعدی از شماست» و «اسیدپاشی، مسمومیت، هر دو یک جنایت».

در همین حال ویدئوهایی از یورش نیروهای حکومتی به خانواده‌های معترض در تهران و اخباری مبنی بر بازداشت شماری از آنها منتشر شده است.

مسموم‌سازی دانش‌آموان دو مدرسه دخترانه در همدان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد.

طبق گزارش پایگاه خبری وبدا در همدان، علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان های استان در حال آماده باش هستند، اظهار کرد: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

همزمان با انتشار اخباری در ایران از ادامه حمله با گاز به مدارس دخترانه در آغاز هفته، خانواده‌های دانش‌آموزان در چند شهر ازجمله تهران، اصفهان و اردبیل تجمع اعتراضی برگزار کردند و علیه حکومت شعار سردادند. ویدئوهایی از یورش نیروهای حکومتی به خانواده‌های معترض در تهران و اخباری مبنی بر بازداشت شماری از آنها منتشر شده است.

درخواست پزشکان ایرانی خارج از کشور برای رسیدگی صلیب سرخ به حملات گازی

گروهی از پزشکان ایرانی‎الاصل در آمریکا و اروپا با ارسال نامه به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر خواهان اقدام این نهاد در ماجرای حمله با گاز سمی به مدارس دخترانه در ایران شدند.

این گروه از پزشکان که نامه خود را برای مدیرمنطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر ارسال کرده‌اند، دخالت فدراسیون برای جلوگیری از وارد شدن آسیب جمعی به دختران دانش‌آموز در ایران بر اثر مسمومیت‌های گسترده را ضروری دانسته‌اند.

آنان در نامه خود که روز جمعه، ۱۲ اسفند، منتشر شد، نوشته‌اند که نوجوانان ایرانی نیازمند یاری سازمان‌های بین‌المللی برای مدیریت این فاجعه هستند.مرگ بر حکومت بچه‌کش

امروز شنبه ۱۳ اسفندماه، تجمع اعتراضی خانواده‌های دانش‌اموزانی که پیشتر مورد حملات شیمیایی قرار گرفتند، مقابل اداره کل آموزش و پرورش شمیرانات، شکل گرفت.

در پی حملات گازی به مدارس دخترانه در شهرهای مختلف ایران، معلمان قرار است روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند مقابل ساختمان مجلس در تهران و اداره کل آموزش و ‌پرورش در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تجمع اعتراضی برگزار کنند.

در همین حال برخی از خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه این شرایط از فرستادن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری خواهند کرد.

مسمومیت دانش‌آموزان دختر از نهم آذر، در بحبوحه اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» در قم آغاز شد و تاکنون صدها دانش‌آموز را از ده‌ها مدرسه در شهرهای مختلف راهی بیمارستان کرده است.

پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز این حملات گازی و با وجود این که برخی نمایندگان مجلس این اقدام را «عمدی» و «امنیتی» خوانده‌اند، مقامات دولت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه یا در این باره سکوت کرده یا مدعی شده‌اند که هنوز «سرنخی» در این باره پیدا نشده است.