به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، دی ۱۰، ۱۳۸۹

     وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که
 از خانه علی‌رضا بهشتی، فرزند آيت‌الله محمد حسینی بهشتی،
«جزوه براندازی دين در ايران» به‌دست آمده بود.
به گزارش ایلنا، حیدر مصلحی که در مدرسه فيضيه قم سخن می‌گفت افزود که در اين جزوه «بسيار تکان‌دهنده»، «طرح براندازی دين در ايران»، پيش از انتخابات تاکنون ترسيم شده بود.
وزير اطلاعات گفت: «پس از اين‌که اين جزوه برای مطالعه و بررسی در اختيار يکی از بزرگان قرار گرفت، تدوين‌کنندگان آن مشخص شدند.»
به گفته وزير اطلاعات ايران، ادبيات اين جزوه «ادبيات حزب توده» است که
 برای بررسی بيشتر در اختيار نيروهای وزارت اطلاعات که درباره حزب توده فعاليت می‌کنند، قرار گرفت و «اين موضوع ثابت شد.»
حجت‌الاسلام مصلحی در آذرماه سال گذشته نيز از کشف جزوه‌ای در دفتر «يکی از آقازاده‌ها» سخن گفته بود که آن را نيز با «ادبيات توده‌ای» دانسته بود، اما مصلحی سال گذشته اين جزوه را «جزوه براندازی نظام» ناميده بود و نه «براندازی دين در ايران». در همان زمان رسانه‌های طرفدار دولت اين جزوه را نوشته علی‌رضا بهشتی اعلام کردند و دليل بازداشت وی را نيز همين جزوه دانستند.
علی‌رضا بهشتی، فرزند آيت‌الله محمد حسینی بهشتی، از روحانیون و بنیان گذاران حزب جمهوری اسلامی است که در انفجار دفتر این حزب در سال ۱۳۶۰ کشته شد.
علی‌رضا بهشتی، مشاور ارشد میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری در ايران بود که يک بار در ‍۱۸ شهریور ۱۳۸۸ به‌دنبال بسته شدن دفتر کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات، که وی نماینده موسوی در آن بود، بازداشت و در روز ۲۲ شهریور همان سال به قید وثیقه آزاد شد.
بهشتی بار دوم فردای تظاهرات عاشورا، در روز هفتم دی‌ماه ۱۳۸۸ در محل تدریس خود در دانشگاه دستگير شد. وی که در زندان دچار حمله قلبی شده بود در شامگاه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ از زندان آزاد گرديد.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحی در ادامه سخنان خود از «فتنه ۸۸» که مقامات ايران اعتراضات پس از انتخابات سال گذشته را به اين نام خطاب می‌کنند، صحبت کرد.
وزيراطلاعات «فتنه» را دارای سابقه بيست ساله دانست و «کمونيست‌ها، توده‌ای‌ها و انجمن حجتيه» را از عوامل آن خواند.
وی اهداف پديده «جنگ نرم» در جمهوری اسلامی را «ايجاد نارضايتی‌های تعمدی عمومی با القای وضعيت نامناسب اقتصادی، به وجود آوردن نهادهای مدنی غيردولتی همسو با خود، استفاده از عمليات گسترده روانی و رسانه‌ای از روش‌های مختلف و ناکارآمد جلوه دادن دستگاه‌های اداری کشور در انجام امور مردم» دانست.
مصلحی به طرح هدفمندکردن يارانه‌ها نيز اشاره کرد و گفت: «اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها شجاعتی می‌خواست که منشأ اين شجاعت در مرحله اول مقام رهبری و پس از ايشان، دولت نهم و دهم بود.»