به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۹

ژنرال مولن: برای مقابله با ایران کاملا آماده‌ایم
دویچه وله : مایک مولن، رئيس ستاد مشترک آمریکا در دیدار از بحرین گفت، ایران در تلاش است به بمب اتمی دست یابد و آمریکا در صورت نیاز برای مقابله با اقدام احتمالی ایران «بسیار آماده» است.  
رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دیدار خود از بحرین اتمی شدن ایران را «تهدید»ی برای همسایگان این کشور خواند. مایک مولن گفت، کشورهای همسایه‌ی ایران نگران آن هستند که نظامی شدن فزاینده‌ی دولت این کشور باعث شود که جمهوری اسلامی جنگی را آغاز کند.
مولن در دیدار با پادشاه بحرین در منامه تصریح کرد که آمریکا تعهدات امنیتی خود به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس را «بسیار جدی» تلقی می‌کند.
نیروی دریایی آمریکا در بحرین پایگاه وسیعی دارد. این پایگاه مقر کشتی‌ها و هواپیماهایی است که فعالیت‌های ایران را تحت نظر دارند و در صورت حمله‌ی احتمالی از سوی ایران می‌توانند برای پیش‌گیری از حمله یا دفاع در برابر آن مورد استفاده قرار گیرند.
مایک مولن با بیان اینکه آمریکا «بسیار آماده» است تا در صورت هر گونه اقدامی از سوی ایران با این کشور مقابله کند به طور تلویحی تصدیق کرد که ایالات متحده طرح‌هایی را برای مقابله‌ی‌احتمالی با ایران در دست دارد.
«اتمی شدن ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند»
رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: «تهدیدهای واقعی برای صلح و ثبات منطقه وجود دارد و ما نگرانی خود در مورد ایران را پنهان نمی‌کنیم».