به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۲۶، ۱۳۸۹

تأیید و اجرای حکم هفت سال زندان مهدی خدایی فعال دانشجویی
مهدی خدایی فعال دانشجویی و فعال حقوق بشر که طی دو پرونده به چهار و ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود با تایید حکم خود محکوم به سپری کردن هفت سال زندان است.
به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه «خبری خانه حقوق بشر ایران» این فعال دانشجویی که از تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد در مهر ماه سال جاری از طرف شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به سه سال زندان محکوم شده بود.
«تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» از جمله اتهامات این فعال دانشجویی است که در دادگاه بدوی بدان خاطر به سه سال زندان محکوم شده است.
 این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تأیید رسیده است. این حکم طی روزهای گذشته به وکیل وی و خانواده خدایی ابلاغ شده است.
همچنین خدایی در اسفند ماه سال ۸۸ نیز بابت پرونده قبلی خود نیز به چهار سال زندان محکوم شده بود. این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات و تبلیغ علیه نظام» صادر شده بود.
با تأیید هر دو حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران و اجرای این احکام وی باید به مدت هفت سال در زندان باشد.
خدایی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری، از ابتدای بازداشت خود که نزدیک ۱۰ ماه از آن می‌گذرد تا کنون در بند ۲ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، به سر برده و هم اکنون نیز علی‌رغم گرفتن حکم سنگین هفت سال زندان به بند عمومی زندان منتقل نشده است.
مهدی خدایی با حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس زندانی که او نیز با گذشت یک سال از بازداشت و گرفتن حکم در همین بند از زندان به سر می‌برد در یک سلول زندانی هستند.