به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، دی ۰۳، ۱۳۸۹

حرف‌های هاشمی رفسنجانی
در باره جانشینی مجتبی خامنه‌ای
         آقا مجتبی
«جرس» نوشته که هاشمی رفسنجانی در دیداری با گروهی از حوزویان، به برنامه‌ریزی آیت‌الله خامنه‌ای برای جانشینی فرزندش مجتبی اشاره کرده است. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، این نخستین بار است که از هاشمی رفسنجانی، حرف‌هایی نقل می‌شود که گفته شده مهدی هاشمی در محافل مختلف طرح کرده بود. مجمع تشخیص مصلحت و یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی این سخنان را تکذیب نکرده‌اند.
سایت جرس دیروز به نقل از یک منبع از تهران نوشت که هاشمی رفسنجانی در دیداری پیش از ماه محرم با گروهی از روحانیون در قم داشته، به مواردی اشاره کرده که هیچگاه علنی نمی‌کرده است. 


جرس به نقل از هاشمی رفسنجانی در باره جانشینی مجتبی خامنه‌ای می‌نویسد: «شواهد امر حکایت از آن دارد که آیت الله خامنه‌ای نسبت به آینده نظام و رهبری پس از خود در حال برنامه ریزی و تمهید مقدمات هستند. به نظر می رسد معظم له پسرشان "آقا سید مجتبی خامنه ای" را برای این مهم صالح تشخیص داده‌اند.» منابع مختلف از مهدی هاشمی، فرزند رئیس مجلس خبرگان نقل می‌کنند که او از سال گذشته به این مساله در محافل مختلف اشاره کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای به دنبال جایگزینی مجتبی خامنه‌ای است.