به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۲۵، ۱۳۸۹

    بنا بر اخبار دريافتی کلمه ، خانم ملکی (همسر نوری زاد) زينب، فائز و علی نوری زاد (فرزندانش) پدر و مادر آقای نوری زاد و برادرانش به همراه فخر السادات محتشمی پور همسر مصطفی تاجزاده بازداشت شدند.
محمد نوری زاد در بیمارستان بستری شد
نوري‌زاد در اثر اعتصاب غذا دچار خون‌ريزی معده شد
درخواست رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی و تعدادی ديگر از هنرمندان برای پايان دادن به اعتصاب غذا

سايت نوري‌زاد خبر داد که اين زندانی سياسی به علت اعتصاب غذا دچار خون‌ريزی شده است.
به گزارش کلمه، اين وب‌سايت از دريافت اطلاعاتی از زندان خبر داده که بر اساس آنها، محمد نوري‌زاد در اثر اعتصاب غذا دچار خون‌ريزی معده شده و خون بالا آورده است.
محمد نوري‌زاد، نويسنده، کارگردان و راوی روايت فتح که به خاطر نگارش نامه‌های انتقادی به رهبري، به زندان محکوم شده، از چهار ماه پيش به همراه مصطفی تاج‌زاده در قرنطينه زندان اوين به سر مي‌برد. اين دو، در هفته‌های اخير ممنوع‌الملاقات بوده‌اند و بدين ترتيب خبر چندانی از وضعيت نوري‌زاد در دست نيست. اين زندانی سياسی از روز شنبه ۲۰ آذر در اعتراض به عدم رسيدگی به شکايت خود از ماموران وزارت اطلاعات و محکوميت خود او به خاطر اين شکايت، آن هم در يک دادگاه سه‌دقيقه‌ای پر از توهين و تهديد، دست به اعتصاب غذای خشک زد.
همسر او در مصاحبه‌ها و نامه‌های اخير خود، ضمن اشاره به عزم راسخ نوري‌زاد در تحقق تصميمش و نيز وضعيت وخيم جسمانی وي، نسبت به جان او ابراز نگرانی کرده است. نوري‌زاد در دادگاه انقلاب ضمن خبر دادن از تصميم خود برای اعتصاب غذا، گفته بود که: در روز عاشورا، جنازه خود را بر سر اينها مي‌کوبم.
امضای طومار برای آزادی سريع و بي‌قيد و شرط نوري‌زاد
همزمان، خانواده اين آزاده دربند که دست به اعتصاب غذای خشک زده است، از هموطنان درخواست کرده‌اند تا با امضای طوماري، حمايت خود را از آزادی سريع و بي‌قيد و شرط اين هنرمند زندانی اعلام کنند.
در اين طومار که خطاب به ”سازمان عفو بين الملل“ تهيه شده، با اشاره به شکنجه‌ها و برخوردهای غير‌ انسانی صورت گرفته با نوري‌زاد و ديگر منتقدان حکومت، از اين سازمان درخواست شده است تا با همراهی جامعه بين‌الملل نسبت به اعمال فشار به حکومت ايران جهت آزادی ”محمد نوري‌زاد“ و متوقف نمودن روند آزار و اذيت منتقدان حکومت اقدام کنند.
اين طومار در آدرس زير قرار دارد:

****
درخواست هنرمندان از نوري‌زاد برای پايان دادن به اعتصاب غذا + تصوير
محمد نوري‌زاد عزيز
ما نگرانيم و آرزومند. نگران سلامتی تو که با اعتصاب غذای خشک به مخاطره افتاده است و آرزومند آزادی و حضور دوباره‌ی تو در کنار خانواده‌ات و خانواده‌ی سينما هستيم.
۲۲ آذر ماه ۱۳۸۹
اين نامه را رضا ميرکريمي، مجتبی ميرطهماسب، رخشان بني‌اعتماد، جعفر پناهي، کيومرث پوراحمد، کمال تبريزي، کامپوزيا پرتوي، محمد رحمانيان، مهتاب نصيرپور، محمد رسول‌اف، مازيار ميري، محمدرضا موئيني، حسن برزيده، منوچهر محمدي، مهناز محمدي، داوود رشيدي، محسن عبدالوهاب، ابراهيم سعيدی و بايرام فضلی امضا کرده‌اند.
گفتنی است محمد نوري‌زاد از ابتدای هفته جاري، در اعتراض به عدم رسيدگی به شکايت خود از ماموران وزارت اطلاعات و محکوميت خود او به خاطر اين شکايت، آن هم در يک دادگاه سه‌دقيقه‌ای پر از توهين و تهديد، دست به اعتصاب غذا زده و در حال حاضر ممنوع الملاقات است. همسر او نيز در مصاحبه‌ها و نامه‌های اخير خود، ضمن اشاره به عزم راسخ نوري‌زاد در تحقق تصميمش، نسبت به جان او ابراز نگرانی کرده است.

آخرین خبر
محمد نوری زاد در بیمارستان بستری شد
وب سایت محمد نوری زاد : وخامت حال نوری زاد موجب بستری شدن او در بیمارستان شد.
طبق گزارش های دریافتی محمد نوری زاد که در ششمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به سر می برد، دچار عوارض اعتصاب و وخامت حال شده به طوری که در ساعات بامدادی عاشورا مأموران او را به زور به بیمارستان منتقل کرده اند.
همسر نوری زاد پیش از این گفته بود که همسرش تنها معترض به اقدامات فراقانونی و غیرانسانی و غیراخلاقی با خود نیست بلکه معترض به ظلمی است که برهمه زندانیان سیاسی می رود و با روحیه ای که دارد اعتصابش را نخواهد شکست.
هم چنین در خبرها آمده بود که حتی هم سلولی او سید مصطفی تاجزاده که خود مدت هاست درروزه سیاسی به سر می برد، موفق نشده است او را از ادامه اعتصاب غذایش منصرف کند.
طی این مدت هیچ یک از پیام های مراجع بزرگ، شخصیت های مقبول و ارزشمند و گروه ها و تشکل های مدنی هم به دلیل بی اعتنایی مدعیان عدالت و مسلمانی برای ایجاد ارتباط خانواده او به گوشش نرسیده است.
بنا بر اخبار دريافتی کلمه ، خانم ملکی (همسر نوری زاد) زينب، فائز و علی نوری زاد (فرزندانش)پدر و مادر آقای نوری زاد و برادرانش به همراه فخر السادات محتشمی پور همسر مصطفی تاجزاده بازداشت شدند.
نيروهای امنيتی به اين خانواده و همراهانشون که چشم انتظار و نگران حال محمد نوری زاد بودند حمله و با بدرفتاری و خشونت همه آنها را دستگير کردند.