به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۲۷، ۱۳۸۹

سکته همسر نور‌ی‌‌زاد در پی حمله ماموران امنیتی

خانواده نوری‌زاد روز ۲۵ آذر ماه پس از حضور در برابر زندان اوین با حمله ماموران امنیتی روبرو شده و تا شب در بازداشتگاه به‌سر برده‌اند. فرزند نوری‌زاد درباره اتفاق جلوی زندان اوین به دویچه وله می‌گوید:
 « ما شانزده نفر از اعضای خانواده پدری بودیم و این عده کاملا تحت کنترل نیروی انتظامی، گوشه‌ای نشستند و مشغول دعا خواندن شدند. نیروی انتظامی خواهش کرد که گوشه‌ای بشینید ما هم پذیرفتیم و مشغول خواندن دعا بودیم که یک‌دفعه در عرض دو دقیقه ماشین‌های ون لباس‌شخصی آمدند. یک آقایی بدون هیچ صحبتی شروع به کتک زدن مادر من، خانم تاج‌زاده و همه ما کرد. مادر من را روی زمین می‌کشیدند، شرایطی به‌وجود آمد که همان‌جا حال مادر من خیلی بد شد. حال همه ما خیلی بد شد، لباس‌های همه پاره شد.» 
فرزند نوری‌زاد می‌گوید که مادرش دچار سکته شده و از آن روز تا به‌حال در بیمارستان به سر می‌برد: « از جلوی زندان اوین به‌طور وحشیانه‌ای همه را داخل ماشین ون کردند. با دو، سه ماشین ون ما را بردند کلانتری یا نمی‌دانم اماکن در خیابان وزرا. آن‌جا جداگانه همه را تفتیش و بازجویی کردند. آن‌جا حال مادرم خیلی بد شده بود، من خواهش کردم که باید او را به پیش پزشک ببریم که نگذاشتند. تا ساعت ۸ شب این ماجرا طول کشید که ما بلافاصله بعد از این‌که آزاد شدیم ایشان را به بیمارستان آورده و در بخش سی‌سی‌یو بستری کردیم.
ما تقریبا به این رفتارها عادت کردیم ولی ظهر عاشورا امیدواریم این حرکت هیچ وقت برای عزیزان خودشان هم پیش نیاید. آن هم در مملکتی که سرلوحه اسلامی دارد.»
او درباره حال عمومی مادرش به دویچه وله می‌گوید: «مادر الان خیلی نوسان فشار دارد، ناراحتی قلبی هم داشتند. دیروز یک سکته را رد کردند. حال عمومی او هم تا ظهر خوب بود ولی الان دوباره وخیم شده که اکسیژن وصل کرده‌اند. دکتر هم گفت فعلا باید کاملا تحت کنترل باشند. به‌هرحال هدیه‌ای است که ظهر عاشورا شامل حال ما شد. حتی لطف نکردند که مامور زن برای کتک زدن ما بیاورند. ظهر عاشورا بدون این‌که ما چیزی گفته باشیم، حتی کتاب‌های دعایمان را هم پاره کردند. امیدوارم این نوع رفتارها حتی برای زن و بچه خودشان پیش نیاید.»