به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۹

زلزله کرمان: دهها  کشته و زخمي بر جای گذاشت
به گزارش ايلنا، زمين‌لرزه شديدى در ساعت 22:12 دقيقه دیشب با بزرگى 6.5 ريشتر امواج درونى زمين در مرکز حسين آباد استان کرمان و در حوالى مرز سيستان و بلوچستان رخ داد که
اين زمين لزره در برخی شهرستان های استان سيستان و بلوچستان هم احساس شده است.آخرين اطلاعات موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران نشان می دهد که تا کنون دو پس لرزه 3 و 9 ريشتری هم اين مناطق را لرزانده است.
 رئيس شوراى استان كرمان گفت: به دنبال وقوع زلزله 6 و 5 ريشترى در كرمان حدود 30 تا 40 روستاى شهرستان «ريزان» بين 20 تا 100 درصد تخريب شده‌اند.
محمد رفيع‌آبادى در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اعلام اينكه اين زمين‌ لرزه در شرق استان كرمان و در شهرستان «ريزان» رخ داد تاكيد كرد: مركز زمين لرزه در چاه قنبر بوده و متاسفانه هنوز به برخى از نقاط اين منطقه دسترسى نداريم چرا كه كوهستانى و صعب‌العبور بودن اين منطقه دسترسى نيروهاى امدادى ناممكن كرده است.
رفيع‌آبادى با اشاره به امدادرسانى در اين منطقه كه پس از وقوع زلزله آغاز شد گفت: نيروهاى امداد رسانى چند بالگرد براى دسترسى به مناطق كوهستانى اعزام كرده‌اند.
براساس اين گزارش برزنگ فرماندار شهرستان ريزان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، به انجام كار امداد و نجات در اين منطقه زلزله زده خبر داد و تصريح كرد: تاكنون تعداد تلفات 7 نفر بوده اما امكان افزايش مجروحين و كشته‌‌شدگان زياد است چرا كه كانون زمين‌ لرزه منطقه‌اى كوهستانى بوده و به اين جهت كار امدادرسانى تا حدودى دشوار شده است.
او افزود: هزار و 800 واحد مسكونى بين 20 تا 100 درصد تخريب شده و كار آواربردارى نيز در حال انجام است.