به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۲

فخرالسادات محتشمی پور: 
در آستانه انتخابات 
شرایط امنیتی تشدید شده است

فخرالسادات محتشمی پور، فعال سیاسی و همسر سید مصطفی تاج زاده، زندانی سیاسی می گوید، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از هم اکنون شرایط امنیتی تشدید شده و سخت گیری ها بر زندانیان سیاسی نیز افزایش یافته است.
به گزارش ندای سبز آزادی از گفت و گوی خانم محتشمی پور با شبکه آنلاین ۲۵ خرداد به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت که به اعتقاد او، شرایط فعلی به سمت برگزاری یک انتخابات آزاد نمی رود.
عضو ارشد جبهه مشارکت اضافه کرد که غالب کاندیداهای باقی مانده همسو هستند و کاندیدای اصلاح طلبان در این انتخابات رد صلاحیت شده است.

این عضو خانواده زندانیان سیاسی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر احتمالی انتخابات بر وضعیت این زندانیان گفت: نمی دانم چه تاثیری خواهد داشت اما از هم اکنون شرایط امنیتی تشدید شده و سخت گیری ها افزایش یافته است.

زندانیانی که در مرخصی به سر می بردند را به زندان بازگردانده اند و احکام برخی فعالان را نیز اجرا کرده اند. لذا علی رغم اینکه ظاهرا سپاه و نیروهای امنیتی بر دخالت نکردن در انتخابات تاکید دارند اما ما برخوردهای امنیتی را می بینیم.

به گفته او این فضا برای شرکت مردم امن و آرام نیست.

خانم محتشمی پور در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت همسرش - سید مصطفی تاج زاده - در زندان گفت: ماه رمضان، سه سال می شود که تاج زاده برای اجرای حکم به زندان فراخوانده و زندانی شد. او از روز اول تا کنون در انفرادی و قرنطینه بوده است و تنها کسانی که می توانند او را ملاقات کنند، رییس سازمان زندانها، رییس زندان اوین و رییس حفاظت اطلاعات این زندان هستند.

محتشمی پور با اشاره به محرومیت خانواده تاج زاده از ملاقات با او گفت: این حق به شکل غیر قانونی از همه اعضای خانواده سلب شده و تنها من هفته ای یکبار به صورت کابینی می توانم همسرم را ملاقات کنم.

او با اشاره به قطع ملاقات های حضوری تاج زاده گفت: ملاقات حضوری پیش از این توسط بند دو الف سپاه هماهنگ می شد اما مدتی است که با کینه توزی این ملاقات ها را محدود کرده اند. ما باید بارها تماس بگیریم بلکه یک امکان ملاقات فراهم شود.

همسر تاج زاده با اشاره به قطع این ملاقات ها در ماه های اخیر به پیگیری های بی نتیجه اش از عید نوروز تا کنون اشاره کرد و گفت: در آستانه میلاد حضرت علی (روز پدر) نیز باردیگر ملاقات حضوری من و دخترم با تاج زاده را ممنوع اعلام کردند و گفتند که توسط مقامات بالا دستور این ممنوعیت صادر شده است. پس از آن من نامه ای به رهبری نوشتم اما متاسفانه مانند دیگر نامه های ما به مسوولان نظام این نامه نیز بی پاسخ مانده است.

این عضو جبهه مشارکت با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی تاج زاده گفت: با وجود مشکلات جسمانی، مدتی است که کلیه اقدامات درمانی او متوقف شده است. آقای تاج زاده پیش از این ماهی یکبار برای معاینه و تزریق داخل چشم به بیمارستان منتقل می شد. اما آخرین بار ما را مجبور به مراجعه به بیمارستان سپاه کردند و پزشک بیمارستان سپاه نیز اعلام کرد که تاج زاده دیگر نیاز به درمان ندارد. این درحالی است که عامل خونریزی داخل چشم او روزه های مستمرش بوده است و این عامل هنوز بر طرف نشده. من نمیدانم پزشک سپاه که اعلام کرده همسرم دیگر نیازی به مراجعه ندارد بر چه اساسی این را گفته ولی فکر می کنم که او، سوگند پزشکی خود را زیر پا گذاشته است.

تاج زاده در سی و یکمین ماه روزه داری اعتراضی قرار دارد.

همسر تاج زاده، بالا رفتن فشار خون، نوسان فشار خون و تشدید ارتروز گردن را از دیگر مشکلات این زندانی سیاسی دانست که مورد توجه قرار نگرفته است.

محتشمی پور با بیان اینکه شخص تاج زاده هیچ درخواستی برای رسیدگی به وضعیت خود نکرده است گفت: اما ما به عنوان خانواده او نگران وضعیتش هستیم و به درخواست های مکرر ما توجه نمی شود.

او با اشاره به حساسیت ویژه مسوولان امنیتی بر پرونده تاج زاده یادآور شد: آنان موظف هستند به وضعیت کسی که بی دلیل او را زندانی کرده اند رسیدگی کنند. همانطور که او زندانی خاص جمهوری اسلامی است و در یک شرایط کاملا غیر قانونی و ویژه به سر می برد، حداقل رسیدگی های پزشکی درباره او هم باید ویژه باشد.

خانم محتشمی پور در تشریح موضعگیری های انتخاباتی تاج زاده نیز گفت: مواضع همسرم فراتر از منافع شخصی خودش است. او حتی نسبت به حقوق حقه خود هیچ درخواستی نمیکند. او بارها اعلام کرده است که ما انتخابات آزاد را حتی به قیمت زندانی ماندن خودمان ترجیح می دهیم تا اینکه ما آزاد باشیم ولی انتخابات آزاد نباشد.

محتشمی پور تاج زاده را انسانی آرمانگرا توصیف کرد که هرگز بخاطر مصالح خودش دست از آرمانش نمی کشد و گفت: مواضع او به نفع مردم، به نفع کشور و حتی به نفع مسوولان فعلی نظام است. او انتخابات آزاد را هدیه انقلاب اسلامی برای مردم دانسته و معتقد به پاسداری از آن است و خیلی باعث تاسف است که دلسوزانی مانند تاج زاده در زندان هستند و انتخابات آزاد جرم خوانده می شود.

او در پایان از همسرش نقل کرد که گفته است "پس از رد صلاحیت هاشمی ما متوجه شدیم که چرا انتخابات آزاد جرم است!"