به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۲۷، ۱۳۹۳

زیر سوال بردن دکترای روحانی، پخش نامه در مجلس و

 استفادهً روحانی از عنوان جعلی دکترا

در آستانه فرا رسیدن روز استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری دولت یازدهم و با بالاگرفتن تنش‌ها و افشاگری‌ها میان دو جناح جمهوری اسلامی، نمایندگان مخالف دولت با پخش نامه‌ای در مجلس، استفاده از عنوان دکترا توسط  روحانی را در سال‌های بین مجلس اول تا ۱۳۷۴ غیرقانونی دانسته و زیر سوال بردند. 
به گزارش ایسنا، متن نامه پخش‌شده در صحن مجلس بدین‌شرح است:
«حسب مندرجات اسناد مجلس شورای اسلامی، آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور از دوره اول مجلس شورای اسلامی با عنوان «دکتر» عهده‌دار سمت نمایندگی بوده‌اند در حالی که مطابق مندرجات سایت مرکز تحقیقات استراتژیک (تحت مدیریت خود ایشان) ایشان طی سال‌های منتهی به ۷۴ برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام نموده‌اند و اکنون نیز حسب اظهارات معاون خود آقای نوبخت استاد تمام دانشگاه بوده و از آن محل حقوق دریافت می‌دارند! در این رابطه سؤالاتی به شرح زیر مطرح است که لازم است مراجع ذیربط برای روشن شدن اذهان و افکار عمومی بدان پاسخ دهند.
۱. در فاصله سال‌های مجلس اول تا سال ۷۴* که ایشان مدرک دکترا گرفته‌اند از حقوق و امتیازات عنوان «دکتر» استفاده نموده‌اند؟ اگر بلی با چه مجوز قانونی و شرعی؟
۲. چگونه همزمان با تحصیل در انگلستان در پست‌های خطیری مثل نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و ... انجام وظیفه شده است.
۳. ایشان در هیئت ممیزه کدام دانشگاه و با کدام سوابق پژوهشی موفق به کسب عنوان «استاد تمام» شده‌اند؟
۴. در دوران تحصیل از بورس استفاده کرده‌اند یا با هزینه شخصی در انگلستان درس خوانده‌اند؟ اگر بورسیه بوده‌اند با شرکت در کدام آزمون و یا با کدام مجوز قانونی از بورسیه استفاده نموده‌اند؟».
این نامه در حالی پخش می‌شود که افرادی نزدیک به وزرات علوم در روزهای گذشته، لیست افرادی را که در دولت احمدی‌نژاد از بورسیه‌های غیرقانونی بهره‌مند شدند منتشر کردند و گفته می‌شود که نام اعضای خانواده و نزدیکان برخی نمایندگان مخالف مجلس نیز در آن به چشم می‌خورد.