به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۳

بارزانی: فرماندهان کرد مقصر در سقوط سنجار مجازات می شوند

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق جمعه 15 اوت اعلام کرد که فرماندهان حزبی و نظامی مسئول امنیت منطقه سنجار را بر کنار کرده تا با آن ها برای شناساسی مسئولان سقوط منطقه به دست گروه داعش، تحقیق شود. 

در نامه ای که بارزانی خطاب به مردم اقلیم کردستان نوشته، آمده است: «پس از حوادث سنجار و فاجعه ای که برای ایزدی ها پیش آمد، همه مسئولان حزبی، امنیتی و نظامی این منطقه از کار برکنار شده و کمیته ای حقیت یاب برای شناسایی و مجازات مقصران در حمایت از مردم و نیروهای پیشمرگه در سنجار تشکیل شد.»

او افزود: «آنچه در سنجار روی داد، تنها حادثه ای برای ایزدی ها نبود بلکه زخمی است که همه ما را رنج می دهد. این مسئولان وظیفه داشتند از سنجار خارج نشده و آنگونه که به من وعده داده بودند، جان خود را برای دفاع از منطقه فدا کنند. باید در کنار آن پیشمرگه های قهرمانی که در سنجار ماندند و تا لحظه های اخیر از آن دفاع کردند، باقی می ماندند.»

بارزانی همچنین تاکید کرد که کردستان با قهرمانی در برابر حملات وحشیانه تروریست ها، ایستادگی می کند و خاطرنشان کرد که جامعه جهانی و کشورهای دوست، حمایت خود را از اقلیم آغاز کردند.

او در پایان تاکید کرد: «اقلیم با یاری خدا و نیروی پیشمرگه، تروریست ها را شکست خوهد داد و انتقام شهدا، قربانیان فاجعه سنجار و آوارگان را از آن ها خواهد گرفت.»

او همچنین از تلاش های نیروهای پیشمرگه در نجات آوارگان محاصره شده در سنجار، تمجید کرد.
حدود دو هفته پیش حملات شبه نظامیان داعش به مناطق تحت کنترل نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه آغاز شد. مناطق محل زندگی ایزدی ها از جمله شهر سنجار و توابع آن در این حملات، به تصرف داعش در آمد. ده ها تن از پیروان این آیین توسط شبه نظامیان تندرو کشته شده و صدها هزار نفر آواره شدند.
دبی-العربیه.نت فارسی