به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۳

منابع اطلاعاتی اردنی:

 پهپاد جاسوسی اسراییل از یک پایگاه عربستان 
به سمت ایران پرواز کرده است

منابع اطلاعاتی اردن ادعا کردند عربستان در عملیات جاسوسی اخیر اسراییل از تاسیسات هسته ای نطنز همکاری داشته است.
به گزارش عصر ایران وب سایت " ورلد نت دیلی" با ادعای این مطلب به نقل از منابع اطلاعاتی اردن می نویسد هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین اسراییل احتمالا از یک پایگاه هوایی عربستان به سمت تاسیسات غنی سازی هسته ای نطنز در ایران پرواز کرده است.
این هواپیما روز یکشنبه از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی مرکز غنی سازی نطنز سرنگون شد و تصاویر و فیلم های آن منتشر شده است.

رژیم تل آویو تا کنون درباره این هواپیمای جاسوسی اظهار نظری نکرده است اما رسانه های اسراییل امروز خبر تهدید یک مقام نظامی ایران مبنی بر تسریع در مسلح ساختن ساکنان فلسطینی کرانه غربی رود اردن را در پاسخ به این اقدام اسراییل بازتاب داده اند.

وب سایت ورلد نت دیلی می نویسد :این وب سایت در سال 2013 با انتشار گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی مصر نوشته بود که اسراییل تیم هایی نظامی را به عربستان برای ارزیابی چگونگی حمله به تاسیسات هسته ای ایران از پایگاه های عربستان اعزام کرده است.

در آن گزارش ادعا شده بود دولت اوباما در پی این اقدام اسراییل به رزیم تل آویو و عربستان هشدار داده است ماهواره های آمریکایی دائما در حال رصد کردن وضعیت ایران هستند و هیچ حمله ای به ایران نباید بدون اطلاع قبلی به آمریکا صورت گیرد.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد تهران حق خود را برای پیگیری حقوقی مساله ارسال پهپاد جاسوسی از سوی اسراییل به حریم هوایی ایران محفوظ می داند.

همچنین روز گذشته خبرهایی مبنی بر سفر غیر منتظره معاون عربی- آفریقایی وزارت خارجه ایران به عربستان به منظور رایزنی با مقامات سعودی درباره سرنگونی یک فروند پهپاد اسراییلی بر فراز تاسیسات غنی سازی نطنز منتشر شد.

این خبر به تایید رسمی مقامات ایران یا عربستان نرسیده است.

عصر ایران