به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۳

در حملات اخیر اسرائيل به نوار غزه

۲۰ تن دیگر کشته شدند
 منابع پزشکی و درمانی فلسطين روز چهارشنبه ۲۹ مرداد اعلام کردند که حملات هوايی اسرائيل ظرف دو روز اخير ۲۰ کشته و دست‌کم ۱۲۰ مجروح بر جای گذاشته است.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت حماس، بيان می‌کند که از جمله قربانيان حملات سه‌شنبه شب اسرائيل، همسر و فرزند نوزاد محمد ضيف، فرمانده نظامی حماس، بوده‌اند.

به گفته آقای القدره، ۹ کودک و سه زن ديگر نيز در ميان قربانيان حملات اسرائيل در ۲۴ ساعت گذشته هستند که يکی از اين زنان در آستانه زايمان بود.

اين مقام وزارت بهداشت حماس، همچنين آماری از کشته‌شدگان فلسطينی جنگ اخير غزه ارائه می‌دهد که دو هزار و ۳۸ نفر هستند.
وی می‌گويد که دو نفر ديگر از بستگان محمد ضيف نيز در شمار کشته‌شدگان حملات ۲۴ ساعت اخير اسرائيل قرار دارند که هر دو نيز نوجوان بودند.

در همين حال يکی از سخنگويان حماس تاکيد کرد محمد ضيف به هنگام حمله هوايی شب گذشته اسرائيل که به مرگ فرزند و همسرش منجر شد، در خانه‌ای که هدف قرار گرفته بود، حضور نداشته است.
به گزارش آسوشيتدپرس، سامی ابوزهری اظهار داشت که آقای ضيف حتی در حوالی آن خانه نيز نبوده است.
آتش‌بس موقت ميان اسرائيل و گروه‌های فلسطينی در نوار غزه روز سه‌شنبه به دنبال شليک چند فروند راکت به خاک اسرائيل نقض شد.

پس از آن بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، به گروه مذاکره‌کننده اسرائيلی که در قاهره مشغول مذاکره با فلسطينيان بود دستور ترک قاهره را داد.

از سوی ديگر حماس سه‌شنبه شب اعلام کرد که در اين روز ۴۰ راکت به اسرائيل شليک کرده و فرودگاه بين‌المللی بن گوريون در نزديکی تل‌آويو را هدف قرار داده است.
رادیو فردا