به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۳

اعتصاب دوباره پنج هزار کارگر در معدن سنگ آهن بافق،‌ یزد

اعتصاب کارگران سنگ آهن بافق
خبرگزاری کار ایران، ايلنا، خبر داد که پنج هزار کارگر سنگ آهن بافق در استان يزد بار دیگر از روز سه‌شنبه، ۲۸ مرداد، و در اعتراض به بازداشت دو تن از همکاران خود دست به اعتصاب زده‌اند.


اين اعتصاب کمتر از دو ماه پس از پايان اعتصاب ۴۰ روزه اين کارگران در اعتراض به خصوصی‌سازی شرکت سنگ آهن مرکزی ايران رخ می‌دهد.

به گزارش ايلنا، اعتصاب جديد پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق پس از آن صورت گرفت که اميرحسين کارگران و علی صبری، دو تن از کارگران این معدن،‌ به دليل شکايت کارفرما توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند و اين نيرو قصد داشت ۱۶ تن ديگر از کارگران از جمله حسين تشکری، رئيس شورای شهر بافق، را بازداشت کند اما موفق نشد.

يک کارگر که خواست نامش فاش نشود، به ايلنا گفت که اين ۱۶ کارگر در حال حاضر در ميان همکاران‌شان در معدن سنگ آهن بافق حضور دارند.

اين اعتصاب در واکنش به عرضه ۲۸ و نيم درصد از سهام معدن در فرابورس که به قصد خصوصی‌سازی انجام گرفته بود برگزار شد. قرار بود که اين سهام به شرکت فولاد خوزستان فروخته شود و کارگران خواستار واگذاری اين سهام به شرکت تعاونی خود بودند.

پيش از اين، ۷۱ و نيم درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در سال ۹۱ به صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان واگذار شده بود.

به نوشته سايت بافق‌نيوز، علی ربيعی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دیداری از بافق که چند روز قبل از این بازداشت‌ها صورت گرفت گفت: حرمت کار و کارگر برای تک‌تک ما واجب است و من نوکر کارگران هستم و خوشحال که مدام پيگيری کردم و الان خوشحالم حتی يک تو به کسی گفته نشد.