به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۹۴

اوجگیری اختلافات درون حزبی میان پدر و دختر

خانم "مارین لوپن" دختر"ژان ماری لوپن" رهبر تاریخی جبهه ملی فرانسه، راست افراطی، به دنبال اختلافات داخلی حزب اعلام داشت که در نظر دارد بر اساس مقررات درونی حزب پدر خود را مورد مجازات درون حزبی قرار دهد.
 وی از پدر خود خواست پیش از افرایش اختلافات که موجب لطمات بیشتر به حزب خواهد شد از عضویت این حزب استعفا دهد.
رادیو فرانسه: ژان ماری لوپن  پایه گذار و به مدت ده ها سال رهبری تاریخی و دبیرکلی جبهه ملی را برعهده داشته است. ژان ماری لوپن از سال هزار و نهصد و هفتاد و دو میلادی رهبری حزب را برعهده داشته است و هم امروز نیز به علت کهولت ریاست افتخاری حزب را برعهده دارد.
مارین لوپن در سخنان خود امروز با رادیوی اروپای یک، تاکید کرد که از نامزدی پدرش برای ریاست شورای منطقه ای ایالت "آلپ کوت دازور" منطقه ساحلی نیس و کن جلوگیری خواهد کرد.
اختلافات پدر و دختر از آنجایی آغاز شد که ژان ماری لوپن هفته گذشته در یک مصاحبه بار دیگر تردید تجدید نظرانه خود در مورد حقیقت اطاق‌های گاز حزب نازی در جنگ دوم جهانی را تکرار کرد و گفت که قضاوت در مورد ژنرال پتن، رئیس دولت موقت فرانسه در هنگام تصرف فرانسه توسط آلمان ها عادلانه نبوده است.
وی در این مصاحبه همچنین گفته بود که فرانسه را خارجی ها می گردانند. ظاهراً اشاره ژان ماری لوپن به مانوئل والس نخست وزیر کنونی فرانسه است که ریشه اسپانیایی دارد.
مارین لوپن در سال های اخیر با به دست آوردن رهبری حزب توانسته بود برخی چهرهای حزب را که نظریات نژاد پرستانه ارائه می کردند ساکت نماید که این سیاست باعث موفقیت حزب در افکارعمومی شده بود.
TAGS: در فرانسه