طبق این گزارش دو نفر دیگر نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. این افرد به قتل تظاهر کنندگان، شکنجه مخالفان و تشویق هواداران خود به خشونت و نگهداری غیر قانونی سلاح گرم متهم شده‌اند.
دادگاه محمد مرسی با حضور رسانه‌های خبری برگزار شد.
قاضی «احمد صبری یوسف» مسئول رسیدگی به حوادث و کشتار تظاهرکنندگان مخالف مرسی توسط اخوان‌المسلمین است، که در تاریخ پنجم دسامبر ۲۰۱۲ روبری ساختمان کاخ ریاست جمهوری مصر اتفاق افتاده بود.
رئیس دادگاه پیش از برگزاری دادگاه و صدور حکم دستور داده بود که تمام کانال‌های تلویزیونی دولتی وغیر دولتی، روزنامه‌های محلی و دیگر رسانه‌های بین المللی که قبلا مجوز حضور از دادگاه گرفته بودند و مایلند روند محاکمه و جلسه صدور حکم را پوشش دهند، می‌توانند در دادگاه حاضر شوند و به طور مستقیم خبر را پوشش دهند.
دادگاه با اتخاذ تدابیر امنیتی شدید به وسیله نیروهای انتظامی مصر برگزار شد.
نیروهای انتظامی مصر پیش از آغاز قرائت حکم مرسی و رهبران اخوان‌المسملین، در اطراف ساختمان دانشکده آکادمی پلیس به صورت آماده باش کامل درآمده بودند.
 محمد مرسی یکی از اعضای برجسته اخوان المسلمین پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ از سوی این گروه کاندید انتخابات ریاست جمهوری مصر شد و با اختلاف کمی با احمد شفیق کاندید نیروهای سکولار در انتخابات پیروز شد. اما عملکرد سیاسی وی و اخوان المسلمین با اعتراضات گسترده مردمی روبرو شد و در کمتر از یک سال با شدت گرفتن اعتراض‌های مخالفان توسط ارتش این کشور از قدرت برکنار شد.
مرسی و تعدادی از رهبران اخوان سپس به اتهاماتی از جمله پرونده درگیری‌های مقابل کاخ ریاست جمهوری در دسامبر ۲۰۱۲ مورد محاکمه قرار گرفتند.
العربیه