به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۴

انتقاد خامنه ای از جولان خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌ها

پدیده “آقازاده ها”

صبح امروز آیت الله خامنه ای در جمع فرماندهان نیروی انتظامی از جولان خودروهای گران قیمت در خیابان ها انتقاد کرد و آن را مصداق ناامنی روانی خواند.

به گزارش کلمه، رهبری که همانند بسیاری موارد دیگر، پس از سالها به وجود یک عارضه اجتماعی اذعان می کند و آن را هدف انتقاد قرار می دهد، اما هیچ اشاره ای نکرد که این وضعیت نتیجه جاری شدن کدام برنامه ها در کشور است و چرا ایشان اینقدر دیر به فکر انتقاد از طبقه نوکیسه و رفتارهای اجتماعی آنها افتاده اند.


اشاره رهبری به “جوانان سرمست غرور ثروت” در حالی است که وی تاکنون در خصوص پدیده “آقازاده ها” و اعمال نفوذ ایشان در حوزه های اقتصادی و سیاسی، رانت های بی حد خودی ها، فعالیت های اقتصادی نیروهای نظامی و نیز پدیده شوم کاسبی تحریم که دیروز نایب رئیس مجلس هم به وجود آن اعتراف کرده بود، هشداری نداده است.

rollsiranaroos.jpg

خامنه ای که در شش سال اخیر بارها خواستار بصیرت و دوراندیشی در مسائل اجتماعی و سیاسی شده بود، امروز گفته است: “جولان دادن برخی جوان های سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان ها از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه است. نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و مقابله کند.”