به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۴

ایران، یک کشتی تجاری زیر پرچم جزایر مارشال را در خلیج فارس توقیف کرد

ایران یک کشتی باری بنام مرسک تیگریز را که پرچم جزایر مارشال دارد در تنگۀ هرمز در خلیج فارس توقیف کرد. پیش از این گفته شده بود که این کشتی متعلق به آمریکا ست. وزارت دفاع آمریکا با تکذیب خبری که شبکۀ تلویزیونی العربیه پخش کرده بود، اعلام کرد که هیچیک از ٣٤ خدمۀ این کشتی دارای ملیت آمریکائی نیستند.

به گفتۀ یک مقام مسئول آمریکا، ناوچه های سپاه پاسداران پیش از ورود این کشتی به آبهای ایران در تنگه هرمز به سوی این کشتی باری شلیک کردند و این کشتی را وادار به ورود به آبهای ایران نمودند و پس از ورود کشتی باری به آبهای ایران، نیروهای ایرانی وارد عرشه کشتی باری آمریکائی شدند.
بگزارش شبکۀ تلویزیونی العربیه، این کشتی رهسپار جبل علی در امارات متحد عربی بوده، اما توسط ناوچه های ایرانی بسوی بندر‌عباس هدایت شده است. خبر گزاری رویترز می گوید این کشتی از جده می آمده است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که هواپیماهای نیروی هوائی این کشور و نیز ناو شکن فاراگت  مستقر در منطقه بی درنگ به درخواست کمک کشتی باری واکنش نشان داده و وضعیت این  کشتی  را زیر نظر گرفته اند.
 کشتی مرسک تیگریزمتعلق به شرکت باربری "مِرسک" است و در حال حاضر مورد بهره برداری شرکت "ریکمرز شیپ مانجمنت" که مقزر آن در سنگاپور است، قرار دارد.
رادیو فرانسه