به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۶

نگرانی دختران میرحسین موسوی از وضعیت سلامت پدر و مادرشان

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از نگرانی دختران او درباره وضعیت سلامت آقای موسوی و همسرش، زهرا رهنورد خبر داده که در حصر خانگی هستند.

سایت کلمه امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد (۲ اوت) متن مصاحبه‌ای را با فرزندان آقای موسوی منتشر کرده که ظاهرا بعد از آخرین ملاقات هفتگی آنها انجام شده است.

یکی از دختران آقای موسوی درباره وضعیت سلامتی او گفت: "در مورد پدر عملا تغییری ایجاد نشده است. سرگیجه‌ها و مسائل دیگر همچنان باقی است که متاسفانه موجب بروز اتفاق و بدحالی بسیار شدید ناگهانی نیمه‌شبی در طول همین هفته پشت آن درهای قفل زده شده و متأسفانه همچنان به حال خود رها شده است. و چون ارتباطی نیست خب بالطبع ما از آن بی‌خبر ماندیم. و در همین ملاقات متوجه آن شدیم."

خانم موسوی همچنین گفته است که مادرش، زهرا رهنورد هم به دلیل کمردرد شدید "به‌سختی می‌نشست و یا راه می‌رفت. ملاقات ما در طبقه بالای ساختمان مجاور خانه‌ زندان انجام می‌شود نه خود خانه. مادر به‌سختی از پله‌ها بالا می‌آمد. موقعی هم که به خانه رفت، آن‌هم با دشواری از تنها یک پله‌ی جلوی در بالا رفت."

خانم موسوی گفته است مسئولان و وعده داده‌‌اند که پزشک متخصص آنها را خواهد دید ولی زمان آن نامشخص است.

دو روز پیش روزنامه جمهوری اسلامی که یک رسانه محافظه کار سنتی چاپ تهران است در اقدامی کم‌سابقه، متن گفت‌وگویی را با نرگس و زهرا موسوی منتشر کرد که این دو در آن گفته بودند پدرشان در طول حصر "دچار بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های استخوانی" شده و مادرشان هم به مشکلات متعدد جسمی مبتلاست.

دختران آقای موسوی و خانم رهنورد هفته پیش هم در گفتگوی دیگری با سایت کلمه، از نامساعد بودن حال عمومی پدرشان خبر داده بودند.

بی بی سی