به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۹۶

تعطیلی شهر تهران در روز تحلیف ریاست جمهوری



دبیر هیات دولت گفت: کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی در روز شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۶ در شهر تهران تعطیل است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی دبیر هیات دولت اعلام کرد:
با توجه به شرکت گسترده هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و به منظور برگذاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیات‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روز شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۶ در شهر تهران تعطیل است.

بعد از آنکه رهبر جمهوری اسلامی مراسم تنفیذ حکم را به جا آورد، مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی برگذار می‌شود.
در این مراسم رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری حضور دارند.
رئیس جمهوری اسلامی در این مراسم سوگند می‌خورد که به مسئولیت‌هایش مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی عمل می‌کند.


علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دوجه، پایتخت قطر رفت که پیام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را به نخست‌وزیر قطر برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ابلاغ کند. شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی دعوت را پذیرفت.
عبدالله بن ناصر، نخست وزیر قطر
شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر قطر در  دیدار با هیأت پارلمانی ایرانی گفته است هیأت بلندپایه قطر در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهد کرد.