به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۶

گزارشی از وضعیت رضا شهابی، در بیست و چهارمین روز اعتصاب

دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده  رضا شهابی

حالی که رضا شهابی، فعال سرشناس کارگری ایران بیست و چهارمین روز از  اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر می گذارد دچار بی حسی موضعی در قسمتهایی از بدن شده است. آقای شهابی به همراه تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به شرایط محیطی و همینطور پرونده خود دست به اعتراض زده است. سازمان های بین المللی متعددی در هفته های اخیر با صدور بیانیه ای خواستار آزادی این فعال کارگری شدند.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی بیست و چهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر می گذارد.
سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز بیست و یک مرداد با صدور بیانیه‌ای در رابطه با بازگشت رضا شهابی به زندان گفت که دادستانی تهران مرخصی درمانی رضا شهابی را بر خلاف قانون جز ایام محکومیت محسوب نکرده و علاوه بر آن با پرونده‌سازی در دوران زندان، این فعال کارگری را به یک سال دیگر محکوم کرده است: «با وجود اینکه مرخصی پزشکی جز ایام زندان محسوب می شود دادستانی پنج ماه از مرخصی پزشکی این کارگر زحمتکش زندانی را که پیش از این مورد تایید پزشکی قانونی قرار گرفته بود؛ غیبت محسوب کرده است. علاوه بر این در حین گذراندن زندان با پرونده‌سازی مجدد، دادگاه شهابی را یک سال دیگر محکوم به حبس کرده است که بلافاصله پس از محکومیت قبلی به اجرا در می‌آید و شهابی باید یک سال و پنج ماه دیگر و تا مورخ ۱۸ دیماه ۹۷ در زندان باشد.»

بر اساس گزارشات این تشکل کارگری، آقای شهابی از ۱۷ مردادماه سال جاری اعتصاب غذای اعتراضی خود را نسبت به وضعیت حقوقی پرونده و همینطور شرایط محیطی زندان آغاز کرده است.

بنابر گزارشات دریافتی، در روزهای اخیر به دلیل افزایش فشارهای فیزیکی و روانی ناشی از اعتصاب غذا نیمه چپ بدن آقای شهابی کم حس یا بی حس شده است. این مشکل در انگشتان دست چپ او بیشتر جلوه دارد.