به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۷

رهبر ایران دوباره با آزادی رهبران جنبش سبز مخالفت کرد

علی خامنه‌ای، رهبر ایران با تاکید بر اینکه "در حال حاضر در کشور خیلی کارهای مهم تر از رفع حصر وجود دارد که دولت و شورای عالی امنیت ملی بخواهد پیگیر آن باشد" با درخواست این شورا برای آزادی رهبران جنبش سبز مخالفت کرد.
وبسایت سحام‌نیوز گزارش کرد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران از رهبر این کشور درخواست رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را کرده و این درخواست با مخالفت رهبر ایران مواجه شد.
نظرخواهی از رهبر ایران پس از مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شد و حسن روحانی این مصوبه را به اطلاع علی خامنه‌ای رساند.
نظرخواهی از رهبر ایران پس از آن صورت گرفت که در جلسه شورای عالی امنیت ملی، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران با رفع حصر مخالفت کرده و آن را به صلاح کشور ندانستند. در پی این اختلاف، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران پیشنهاد نظرخواهی از علی خامنه‌ای را مطرح کرد.
به گزارش سحام نیوز خامنه‌ای در پاسخ گفته است که "در حال حاضر در کشور خیلی کارهای مهم‌تر از رفع حصر وجود دارد که دولت و شورای عالی امنیت ملی بخواهد پیگیر آن باشد."
پیش از حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی گفته بود شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را تصویب کرده و اگر رهبر جمهوری اسلامی تا ده روز پس از تصویب درباره آن اظهار نظر نکند، این مصوبه لازم‌الاجرا خواهد بود.

دبی-العربیه.نت فارسی