به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۲۱، ۱۳۹۷

سید احمد علم‌الهدی:

مقاومت مردم به خاطر شیعه بودن است و نه ایرانی بودن
امام جمعه مشهد تاکید کرد: اینکه ۴۰ سال مردم ایران در مقابل استکبار جهانی مقاومت می‌‌کنید و استکبار را به خاک می‌مالید، به خاطر این نیست که ایرانی و وارث آرش و بزرو هستیم بلکه به خاطر آن است که شیعه علی (ع) هستیم.
به گزارش ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: از مجموعه خدمات، احساسات، عواطف، عشق و ارادت‌های شما برادران و خواهران و همه انسان‌های ولایی در اقامه سوگ و عزاداری سیدالشهدا (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) در محرم و صفر متشکرم. از اقدامات شما به ویژه مانور دشمن‌شکن و دشمن کور کن شما یعنی راهپیمایی اربعین تشکر می‌کنم و از همه عزیزانی که در مراسم روز گذشته شرکت کردند، مخصوصا زائرانی که با پای پیاده جاده‌ها را پیمودند، تشکر می‌کنم.
کسانی که زائران را ابزار کاسبی کردند، محشورین با متوکل عباسی هستند
وی با بیان اینکه اربعین امسال و پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) نمادی از عشق و ارادت به اهل بیت و توسعه عترت رسول الله (ص) است، اظهار داشت: در این میان، عده‌ای هم یزیدی و معمولی شدند. کسانی که این زائران را ابزار کاسبی کردند و بلیط هواپیما را تا سه، چهار میلیون فروختند، محشورین با متوکل عباسی هستند. کسانی که وسایل برگشت از مشهد را چند برابر کردند، از تبار مامون و هارون هستند. امام رضا (ع) آنها را نفرین می‌کند زیرا این افراد زائران ایشان را وسیله درآمدزایی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی هم کوتاهی می‌کنند و درست هم نظارت نمی‌کنند و اگر این افراد کوتاهی کنند، با مامون، متوکل و هارون محشور می‌شوند. عده‌ای با پای پیاده به خراسان و کربلا می‌روند ولی عده‌ای هم یزیدی می‌شوند. وقتی با با زائر علی بن موسی الرضا نرخ را چند برابر کنند، مشمول نفرین امام رضا (ع) می‌شوند.
دو حادثه مهم در ربیع‌الاول درخصوص امام علی(ع)
علم‌الهدی به فرارسیدن ماه ربیع الاول اشاره و تصریح کرد: امروز، روز مهاجرت پیامبر به مدینه است و دیشب یا امشب، لیله مبیت بود که اوج ایثارگری امام علی (ع) است. همچنین، برحسب آنچه که برخی از مورخان شیعه نوشته‌اند؛ امروز، روز سوم رحلت پیامبر (ص) است که می‌خواستند جانشین پیامبر (ص) را تعیین کنند و عده‌ای به خانه امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) حمله کردند و درب خانه ایشان را آتش زدند و امام علی (ع) هم مقاومت کردند.
وی افزود: می‌گویند وقتی یک یهودی این منظره را در مقابل درب منزل امام علی (ع) دید، شهادتین را گفت. گفتند شما رسول الله (ص) و معجزاتش را دیدی؛ چه شد که اسلام آوردی؟ این یهودی پاسخ داد امروز حقانیت اسلام بر من ثبات شد زیرا آن روز که علی (ع) درب خیبر را کند، من در خیبر بودم و لرزه‌ای که ایجاد شد، موجب هر کس بود، به زمین بیفتد ولی امروز، آن علی (ع)، همان علی (ع) است ولی مقاومت می‌کند.
مقاومت ملت ایران به خاطر شیعه بودن است و نه وارث آرش و برزو بودن
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مقاومت، شجاعت و قهرمانی امام علی (ع) به خاطر حفظ مصلحت اسلام بود، خاطرنشان کرد: اینکه ۴۰ سال مردم ایران در مقابل استکبار جهانی مقاومت می‌‌کنید و استکبار را به خاک می‌مالید، به خاطر این نیست که ایرانی و وارث آرش و بزرو هستیم بلکه به خاطر آن است که شیعه علی (ع) هستیم. بچه علی (ع) بر سر ماست و در خط مقاومت در برابر کفر جهانی ایستاده‌ایم. مقاومت ۴۰ ساله که امریکا و استکبار جهانی را به منتهی ذلت رسانده است.
علم‌الهدی با اشاره به بیانات اخیر رهبری ابراز داشت: قدرت امریکا رو به افول است و در حال تمام شدن است. شاهدش شکست تحریم‌های امریکا است. چند ماه است که عملیات روانی انجام می‌دهند که ۱۳ آبان چنین و چنان می‌کنند و نمی‌گذارند قطره‌ای نفت از ایران صادر شود ولی در آخر، ۱۰ کشور را از واردات نفت از ایران معاف کردند. مقاومت، پایمردی و ایستادگی شما مردم موجب این مسئله شده است. مقاومت شما که الهام گرفته از امام علی (ع) است، دشمن را اینگونه ذلیل کرده است.
ایلنا