به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۷

کاخ سفید: ترامپ و کیم به توافق نرسیدند

 آغاز دومین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون
دومین دیدار دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چهارشنبه ۲۷  فوریه 
در شهر هانوی ویئتنام آغاز شد.

ترامپ در آغاز دیدار در جمع خبرنگاران گفت که نخستین دیدار که در سنگاپور صورت گرفت، موفقیت آمیز بود. او ابراز امیدواری کرد که دیدار دوم هم با موفقیت همراه شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که فرصت‌های اقتصادی غیر محدودی در روابط با کره شمالی وجود دارد.

ترامپ ادامه داد که چهارشنبه و پنجشنبه، چند جلسه با کیم جونگ اون برگزار خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه هم گفته بود چنانچه کره شمالی برنامه تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد، آینده بسیار خوبی پیش رو خواهد داشت.

۱۲ ژوئن گذشته برای نخستین بار در تاریخ، روسای جمهوری آمریکا و کره شمالی با یکدیگر دیدار کرده بودند. این دیدار در سنگاپور برگذار شد.

العربیه فارسی 

کاخ سفید: ترامپ و کیم به توافق نرسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از پایان زودهنگام و غیرمنتظره دومین دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام، کاخ سفید اعلام کرد که توافقی بین دو حاصل نشده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم دیدار «سازنده و بسیار خوبی» که برگزار شد اما ترامپ و کیم فعلا به توافقی حول موضوعات مورد بحث نرسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس کیم دیدارهای بسیار خوب و سازنده‌ای در تاریخ‌های 27 و 28 فوریه 2019 در هانوی، ویتنام برگزار کردند. این دو، راه‌های متعدد برای پیشبرد خلع سلاح اتمی و موضوعات اقتصادی را بررسی کردند. در حال حاضر توافقی حاصل نشد اما تیم‌های دو طرف به نشست (مجددی) در آینده امیدوار هستند».


پیش از این سندرز در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران از تغییر در برنامه نشست دوم کیم و ترامپ و پایان غیرمنتظره آن خبر داده و گفته بود که امضای توافق مشترک در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ترامپ و کیم با ترک زودهنگام محل نشست، مراسم ناهار کاری را نیز لغو کردند.

خبرگزاری فارس