به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۹۷

دشمن تراشی، نشخوار و هضم تکراری تاکی؟

ابوالفضل اردوخانی
امروز ساعت سیزده تظاهرات چند هزار نفری به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را همراه با سخن رانی آقای روحانی در تلویزیون فرانسه دیدم. آنچه بیشتر مورد توجه قرار می گرفت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ما آمریکا را زیر پا له می کنیم، ما اسراییل را نابود می کنیم بود. در پاسخ باید گفت: عاقلان دانند!

شاید کمتر کسی است که معنی این گفته را بداند؟!
گویند: سعدی پسر جوانی را روی دوش داشت. جوان فریاد می زند، من سعدی را …دم . سعدی گفت عاقلان دانند.
چهل سال است که این نظام می خواهد اسراییل را نابود کند. اسراییل پایگاه های او را در سوریه بمباران می کند، ولی جمهوری اسلامی امکان کوچکترین واکنشی ندارد.

با تحریم آمریکا دلار چهار هزار تومانی به دوازده هزار تومان رسید. و آمریکا کشورهای اروپایی را وا داشت از رابطه اقتصادی و صنعتی با ایران خود داری کنند. و … ( این قصهِ غصه دار سر دراز دارد.)
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل به معنی مرگ بر مردم این دو کشور است. شاید پاسخ بدهید ما خواهان مرگ این دولت ها هستیم، نه مردم شان. این دولت ها با خواست همان مردم تشکیل شده اند. نه به زور.

هر گاوی یک بار آنچه بلعیده به دهان می آورد خوب می جود، و به درون معده می فرستد، هضم می شود، و سپس تبدیل به تاپاله ( کود) می شود ( گاو هر چه خورده یک بار بیشتر نشخوار و هضم نمی کند) این حکومت چهل سال است که نشخوار و هضم کرده خودش ( مرگ بر …) را هر روز نشخوار و هضم می کند. 
دشمن تراشی، نشخوار و هضم تکراری تا کی ؟

22 بهمن 1397 ــ 11 فوریه 2019 ــ اردوخانی ـــ بلژیک