به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۷

امضای ۳۵ قرارداد تجاری به ارزش ۲۸ میلیارد دلار بین سعودی و چین

انجمن سرمایه‌گذاری سعودی-چین، که توسط «سازمان سرمایه‌گذاری‌عمومی»  که با همکاری «مرکز همکاری‌های استراتژیک سعودی»، برگزار شد، امروز جمعه ۲۲ فوریه با امضای ۳۵ توافق‌نامه همکاری اقتصادی دوجانبه بین پادشاهی سعودی و جمهوری خلق چین به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار به کار خود پایان داد.

انجمن سرمایه‌گذاری سعودی همچنین با صدور 4 مجوز بازدید برای شرکت‌های چینی که دارای تخصص‌های مختلف هستند، زمینه را برای حضور بیش از 1000 شرکت کننده و بازدید کننده، از جمله تصمیم گیرندگان، سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به امور اقتصادی را مهیا کرده تا وارد عرصه اقتصادی پادشاهی سعودی شوند.

توافقنامه‌های همکاری که در جریان این نشست امضا شده بود، شامل بخش‌هایی از برنامه‌های مورد هدف پادشاهی سعودی‌ مانند برنامه‌های انرژی تجدید پذیر، از جمله توافقنامه همکاری بین «هیئت سرمایه گذاری عمومی» و «گولد‌ویند انترنشنال وابسته به شرکت القابضه» (Gold Wind International Holding) بود که با هدف فعال سازی چارچوب همکاری و مشاوره در زمینه توسعه سرمایه گذاری در توربین‌های بادی برای تولید دستگاه‌های کنترل الکتریکی، سازه‌های توربین باد، و ژنراتور‌های بادی با ارزش سرمایه گذاری 18 میلیون دلاری شده است.

یکی دیگر از اهداف این توافق‌نامه‌ها، ایجاد بیش از 800 فرصت‌ شغلی جدید در یکی از بخش‌های مهم برنامه «توسعه پایدار» است.
صنایع پتروشیمی، فناوری اطلاعات و همه زیرساخت‌های موجود در فهرست بخش های سرمایه گذاری هدفمند نیز شامل این توافقنامه‌هاست.

این توافقنامه شامل همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی بین دولت چین و دولت سعودی شده است. این بخش از توافقنامه توسط وزیر تجارت و سرمایه گذاری سعودی، دکتر ماجد القصبی و وزیر حمل و نقل چین آقای «لی شياوبنگ» امضا شده است.
این توافقنامه‌ها شامل یک یادداشت تفاهم میان وزارت انرژی، صنعت و منابع معدنی و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات در جمهوری خلق چین در زمینه ارتقاء پروژه‎های با اولویت همکاری در ظرفیت تولید و سرمایه گذاری با وزارت انرژی، صنایع و معادن سعودی که توسط دکتر خالد الفالح وزیر انرژی و صنایع سعودی و ملی جیهی نینگ معاون چینی کمیسیون توسعه و اصلاحات به امضا رسید.
علاوه بر توافقنامه‌های یاد شد قراردادی میان چیان کمینگ، وزیر بازرگانی چین و عبدالرحمن الحربی معاون وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری سعودی، برای تشکیل یک کارگروهی تسهیل کننده در زمینه تجارت میان دو کشور امضا شد.

دو کشور چین و سعودی همچنین در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری در بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی مانند زلزله و ساخت بیمارستان و مبارزه با جرایم اینترنتی به توافق رسیدند.

دبی-العربیه.نت فارسی