به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۹۸

مستندساز برگزیده جایزه خود را به پویا بختیاری اهدا کرد و او را ‘جسورترین مستند ساز ایران’ خواند

محسن استادعلی، کارگردان برگزیده جشنواره سینما حقیقت، در اختتامیه این جشنواره جایزه خود را به پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ‌۹۸ در ایران اهدا کرد. آقای استادعلی هنگام دریافت جایزه بهترین بهترین کارگردانی جشنواره سینما حقیقت، پویا بختیاری را "جسورترین مستندساز ایران" خواند.

محسن استادعلی در مراسم اعطای جایزه به مستند خسوف حضور نداشت، ولی یکی از دست اندرکاران فیلم، پیام او را هنگام دریافت جایزه خواند.

در این پیام آمده: "مدت زمان زیادی از وقایع آبان ماه نگذشته است. دوربین‌های ما مستندسازان خاموش بود و موبایل‌های جوانان این مرز و بوم روشن. ثبت حقیقت به حضور و دریافت جایزه نیست، به جسارتِ بودن است در تنگناهای اجتماعی. کاری که مردم به سرانجام رسانیدند و ما نظاره‌گر. این جایزه تقدیم می‌شود به روح بلندِ جسورترین دوربین و مستندساز این سرزمین، پویا بختیاری و همه دوربین‌های تا ابد روشن."

پویا بختیاری یکی از کشته های اعتراضات اخیر در ایران است. او که ۲۷ سال داشت در روز ۲۵ آبان در مهرشهر کرج با شلیک گلوله کشته شد.

پویا بختیاری در روز ۲۵ آبان، یعنی آخرین روز زندگی‌اش، تصاویری از اعتراضات ضبط کرده بود. پخش این تصاویر که خانواده پویا بختیاری که این تصاویر را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بودند توجه گسترده‌ای افکار عمومی را به دنبال داشت.