به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۷، ۱۳۹۸

حسین شریعتمداری: دشمن به‌عنوان میانجی، دنبال کسی می‌گردد که قبلاً در نظام مسئولیت داشته

کاریکاتور | پیش‌گویی حسین شریعتمداری!
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۶ دی‌ماه تهران نسبت به «نفوذ دشمنان انقلاب» در ساختار نظام جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «معمولاً در نگاه‌ها نفوذ را در عامل بیگانه می‌بینند که قصد دارد دست به ترور و تخریب بزند


این یکی از نمونه‌های نفوذ است اما نفوذی که خطرناک است؛ نفوذ در ساختار است، یعنی کسانی که در ساختار نظام نفوذ می‌کنند تا این‌که در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌سازی‌ها مؤثر باشند. نفوذ اصلی این نفوذ است، باید مراقب این نوع نفوذ باشیم». او در این زمینه افزود: 
«دشمن قبل از هرچیز دنبال میانجی می‌گردد، میانجی باید توسط دشمن شکار شود». حسین شریعتمداری ویژگی‌های چنین میانجی‌ای را این‌گونه بیان کرد: «باید قبلاً در نظام مسئولیت داشته باشد اگر کسی قبلاً در نظام مسئولیت نداشته باشد نمی‌تواند نقش میانجی را بازی کند دوم باید مسئولیتش برای مردم شناخته‌شده باشد». 

او هشدار داد که باید مواظب کسانی بود که «با خط اصلی نظام فاصله دارند» و یا «کم‌کاری» می‌کنند تا زمینه «فتنه» را آماده کنند. او سپس به مسئولان دولتی تاخت و گفت: «آقایان نگاهتان در عرصه‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی با نگاه دشمن چه فرقی دارد؟ یک نمونه را بگویید در تمامی موارد شبیه هستید».

رادیو زمانه