به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۸

نوار «گروه مرگ» ایران را در رعب فرو برده و امور وحشتناک اعدام‌های ۶۷ را فاش می‌کند

«کمیته مرگ»
پس از آنکه احمد منتظری فرزند حسینعلی منتظری، روحانی فقید ایرانی،  ۳ سال پیش نوار صوتی از پدرش را منتشر کرد که در آن پرده از ظلم و ستم آنچه به عنوان «کمیته مرگ» شناخته می‌شد در جریان اعدام‌های سال ۱۳۶۷علیه زندانیان دگراندیش برداشت و در پی آن به چندین سال زندان محکوم شد ( که این حکم به اجرا در نیامد)، به نظر می‌رسد نوار صوتی دیگری در مسیر افشا شدن قرار گرفته که جزئیات پنهان بیشتری را از آن دوران خونبار برملا خواهد کرد.

در این رابطه احمد منتظری محتوای نوار صوتی مربوط به ملاقات پدرش با مسئولان پرونده اعدام‌های سال 67 یا آنچه که «کمیته مرگ» نامیده می‌شود را فاش کرده و تاکید داشت، مجوز پخش این نوار صوتی به وی داده نشده است.

منتظری در کلیپ ویدیویی که روز جمعه در «توییتر» پخش شد اظهار داشت، این نوار صوتی از مشارکت 4 نفر در اعدام زندانیان در زندان‌های ایران پرده برداشته است.

وی همچنین توضیح داد: «گروهی متشکل از 4 نفر مسئولیت اجرای اعدام‌ها در سال 67 را بر عهده داشتند و در سال 68 به پدر من مراجعه کردند و نوار صوتی این جلسه نیز موجود است».

گفتنی است، مقامات قضایی و امنیتی که در این جلسه با حسینعلی منتظری شرکت کرده‌اند عبارتند از، حسینعلی نیری حاکم شرع وقت، مرتضی اشراقی دادستان کل وقت تهران، ابراهیم رئیسی معاون دادستان کل در آن زمان و مصطفی پور محمدی نماینده وزارت اطلاعات در زندان اوین.

در همین رابطه، فرزند منتظری اضافه كرد كه پدرش در این جلسه به این گروه گفت: «چرا شما احمد خمینی را از موضوعات مهمی كه در جلسه 15 اگوست 1988 در مورد اعدام‌ها رخ داده، مطلع كردید اما خود خمینی را در جریان نگذاشتید؟ آنها با گفتن اینکه «راه دیگری نداشتند» به وی پاسخ دادند».

به اعدام ادامه دهید
وی همچنین خاطرنشان کرد: «این افراد مسائلی را که منتظری در موردشان هشدار داده بود، به احمد خمینی اطلاع دادند، اما احمد خمینی گفت: «اعدام‌ها را ادامه دهید.»

از طرف دیگر، مقامات امنیتی و قضایی احمد منتظری را تهدید کردند، در صورت انتشار پرونده صوتی مربوط به جلسه مذكور و سایر پرونده‌های مربوط به اعدام‌های سال 67، به 6 سال زندان محکوم خواهد شد.

احمد منتظری در آگوست سال 2016 ، پرونده صوتی مربوط به جلسه 15 آگوست 1988 (1367 شمسی) در ملاقات منتظری با برخی مقامات قضایی در آن زمان را منتشر کرد.

منتظری در آن پرونده صوتی، اعدام‌های سال 67 را «بزرگترین جنایت جمهوری اسلامی» توصیف کرده بود.

العربیه