به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۸

رسانه حوثی‌های یمن: اولین قرارداد نظامی با ایران را امضا کردیم

دیدار روز دوشنبه ۲ دی سفیر یمن با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران/عکس: خبرگزاری صداوسیما
به گزارش عصرایران، پایگاه اینترنتی” میدل ایست مانیتور” به نقل از یک شبکه تلویزیونی یمنی از امضای نخستین قراداد رسمی نظامی بین حوثی‌های یمن و ایران خبر داده است. بر اساس این گزارش، این قرارداد در دیدار دیروز (دوشنبه) “ابراهیم محمد الدیلمی” سفیر یمن (سفیر انتصابی گروه انصارلله یمن در تهران) با “امیر سرتیپ حاتمی” وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در تهران امضا شده است.

ابراهیم محمد الدیلمی در اواخر مرداد ماه امسال به عنوان سفیر فوق‌العاده جنبش انصارالله یمن در تهران منصوب شد.

وب سایت “میدل ایست مانیتور” در گزارشی نوشت:

“ابراهیم محمد الدیلمی” سفیر منصوب شده حوثی‌های یمن در تهران اولین قرارداد رسمی همکاری نظامی بین دو طرف را به امضا رسانده است.

تلویزیون ” المسیره ” ( وابسته به حوثی ها) یمن دیروز با اعلام این خبر گزارش داد، الدیلمی در دیدار دوشنبه با وزیر دفاع ایران در تهران ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش یمن به وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت همکاری دو کشور در سطوح مختلف تاکید کرده و از موضع ایران در قبال تجاوز نظامی (ائتلاف تحت رهبری سعودی) علیه یمن قدردانی کرد.

در این دیدار وزیر دفاع ایران نیز با تاکید بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن، بر حق تعیین سرنوشت یمنی‌ها برای آینده کشورشان تاکید کرد.

“میدل ایست مانیتور” نوشته است: این نخستین بار است که حوثی‌های یمن به طور رسمی به همکاری نظامی با ایران اقرار می‌کنند.

حوثی‌ها از سپتامبر ۲۰۱۴ با در اختیار گرفتن کنترل شهر صنعا(پایتخت) به کار دولت “عبد ربه منصور هادی” خاتمه دادند. ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی که از دولت مخلوع “عبد ربه منصور هادی” حمایت می‌کند از ماه مارس سال ۲۰۱۵ به مدت نزدیک به ۵ سال است که یمن را آماج حملات نظامی خود قرار داده است.