به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۹

رکورد ابتلا به کرونا در جهان طی ۲۴ ساعت

بیش از ۵ میلیون مبتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان 
گسترش پرشتاب ویروس جدید کرونا همچنان ادامه دارد. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار مورد تازه ابتلا به این ویروس در سراسر جهان شناسایی شده است؛ رقمی که تا کنون سابقه نداشته است.
دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا با انتشار تازه‌ترین ارقام مربوط به پاندمی کرونا اعلام کرد که تا کنون (پیش از ظهر پنجشنبه اول خرداد/ ۲۱ مه) بیش از ۵ میلیون مبتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان شناسایی شده است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی از ثبت ۱۰۶ هزار مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته سخن می‌گوید؛ رقمی که از زمان آغاز این پاندمی بی‌سابقه است.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در نشستی خبری در این رابطه گفت: «ما برای مهار این پاندمی هنوز راه درازی در پیش رو داریم». او به ویژه از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان در کشورهای فقیر ابراز نگرانی کرد.

بنا بر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تا کنون بیش از ۳۲۷ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

دانشگاه جانز هاپکینز همچنین اعلام کرد که تا کنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

ایالات متحده از لحاظ شمار متبلایان به ویروس جدید کرونا همچنان پیشتاز است. تا کنون بیش از یک و نیم میلیون مبتلای به این ویروس در آمریکا شناسایی شده‌اند. شمار جانباختگان کرونا در این کشور نیز حدود ۹۳ هزار نفر اعلام شده است.

در آمریکا بحث بر سر رفع محدویت‌ها همچنان ادامه دارد. کاخ سفید با وجود این اعلام کرد که منع ورود شهروندان از اروپا به آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت. به این ترتیب شهروندان کشورهای عضو پیمان شنگن و شهروندان بریتانیا و ایرلند تا اطلاع ثانوی همچنان اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

وضعیت بحرانی در برزیل

از لحاظ شمار مبتلایان روسیه با نزدیک به ۳۰۹ هزار نفر، برزیل با بیش از ۲۹۱ هزار نفر و بریتانیا با حدود ۲۵۰ هزار نفر، پس از آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اوضاع به ویژه در برزیل بسیار نگران‌کننده گزارش شده است. تنها در ۲۴ ساعت منتهی به پیش از ظهر پنجشنبه، اول خرداد نزدیک به ۲۰ هزار مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی شده است.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که طی یک روز گذشته نزدیک به ۸۹۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به ثبت رسیده است.

روز پیش از آن (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت) حتی اعلام شده بود که بیش از یک‌هزار نفر در برزیل طی ۲۴ ساعت بر اثر کووید ۱۹ جان سپرده‌اند. با احتساب تازه‌ترین ارقام، شمار درگذشتگان بر اثر کرونا در برزیل به مرز ۱۹ هزار نفر نزدیک شده است.

دویچه وله فارسی