به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۹

گزارشی از وضعیت یک زن زندانی؛

قربانی ازدواج اجباری در کودکی، متهم به قتل همسر در نوجوانی
خبرگزاری هرانا – خالده جلیلی کودک_مجرم زندانی است که از سال ۹۶ در انتظار صدور حکم در زندان قرچک ورامین بسر می‌برد. خانم جلیلی در کودکی توسط مادرش به مردی فروخته شد و به همسری او درآمد. او زمانی که ۱۷ سال سن داشت متهم شد در جریان بروز یک درگیری فیزیکی با همسرش وی را به قتل رسانده است. خانم جلیلی مردادماه ۹۶ بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم جلیلی در کودکی توسط مادرش به مردی فروخته شد و به همسری او درآمد. وی در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۶ زمانی که ۱۷ سال داشت، متهم شد در جریان بروز یک درگیری فیزیکی با همسرش وی را به قتل رسانده است. او پس از دو ماه در تاریخ ۱۵ مرداد همان سال بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

پدر مقتول پس از مدتی با حضور در دادسرا رضایت خود را به صورت مشروط و در ازای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
او هم‌اکنون به “قتل عمد مسلمان، ورود و اقامت غیرقانونی” در کشور متهم شده است.

بک منبع مطلع درخصوص وضعیت خانم جلیلی پیش از اقدام به قتل و شب حادثه به هرانا گفت: “شوهر خالده پس از ازدواج در ازای دریافت پول او را در اختیار مردان دیگر قرار می‌داد و بارها او را مورد ضرب و شتم قرار داد. در شب حادثه بین خالده و همسرش مجادله پیش آمد و در جریان این درگیری در اثر اصابت چاقو همسرش زخمی شده و پس از چند روز در بیمارستان جان خود را از دست داد. او نهایتا به اتهام قتل همسرش بازداشت و پس از مدتی به زندان منتقل شد”.

خالده جلیلی، فرزند عبدالجلیل در تاریخ ۷ تیرماه ۷۸ در خانواده مهاجر افغانستانی در اسلامشهر متولد شد. وی از سن ۱۲ سالگی به کارگری مشغول بوده است. مادر خانم جلیلی اخیرا پس از ازدواج مجدد به افغانستان بازگشته و خانم جلیلی بستگانی در ایران ندارد.

خانم محمودی سمت معاون قضایی قرچک را برعهده دارد. او همچنین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تلاش می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و کمک به رهایی خالده جلیلی از زندان لطفا با شماره ۰۲۱۳۶۱۲۰۳۰۸ با معاونت قضایی زندان قرچک تماس بگیرید.